onsdag 2 juni 2010

Åhh vad härligt!!


I em gick jag o trallade på jobb när min son ringde:
-Alltså mamma, vi är utelåsta, ingen har nycklar in!
Det isade till i magen när jag insåg att han hade  rätt, samtliga barn hade varit på utflykt med skolan men ingen hade ordinarie skolväska med hem-nycklar i..Sicken tabbe av mig!
Tur att jag har en sjukt snäll o förstående kollega som förstod att jag var tvungen att rädda barnen.
Tack Petra! <3

Sött fågelhus från Netto 49 kr. Perfekt.
Sommaren har kommit till Skåne idag.
Kvällen har varit ljuvlig, vissa barn har badat i poolen med badbyxor medans vissa barn bara kastade sig i med kläderna PÅ.
Härligt med ungar som har humor!
Vi har oxå hunnit handla lite, jag åkte iväg UTAN jacka..DET NI!!


Jag älskar sommarkvällar, jag fullkomligt njuter av att ställa iordning vår minimala baksida efter barnens framfart samt att vattna blommor o småplocka lite.

Ikväll rensade vi pool-filtret för första gången.
Vi stor där o småpratade hur man skulle göra när det började vräka vatten ur pumpen, grejen är att man inte kan stänga av flödet utan måste byta filter under tsunami-tryck!!
Fet risk att jag gör det när maken är bortrest..nope..inte en chans!
Bara så ni vet ungar så kommer vattnet att vara allt utom rent när kära styvfar är ute o far :)


Kram

3 kommentarer:

Farmor Agge sa...

Trist och bli utelåst....
Ja nu har sommaren äntligen kommit till skåneland....:) Härligt...Synd bara att man jobbar,fast det är ju snart helg!!!!Kramiz...:)

hemma hos lilla mej sa...

vad tråkigt att bli utelåst.Ja nu är det bara så underbart ute.Önskar dej en fin kväll vännen.Kram Rita ♥

Luiza sa...

Jaaa, nu är den underbara sommaren här!!!
ÄNTLIGEN!!! Som vi längtat!!!
Ta till vara på varje stund!!!

Ha en underbar dag!
Kram/
Luiza