lördag 1 maj 2010

Vilken sötnos!

Denna långbenta spindel-godzilla höll på att skrämma slag på mig innan.
Jag såg i ögonvrån att det var en stor svart fläck på väggen..ögonen zoomade sakta in fläcken o sekunden senare reste sig samtliga nackhår rakt upp..*ryser*
Som tur är så är dottern helt orädd för alla slags insekter och kunde därav fånga in besten.
Tack gumman!

Efter att dottern petat in Godzilla i burken så stack vi ner på stans Tivoli/marknad för att vinna lite choklad.
En kvart senare åkte vi hem med våra vinster! :)
(Lätt illamående nu, misstänker att det kan bero på de 2 pollypåsarna jag mumsat i mig..?)

Idag var vi barnlediga.
Maken tyckte vi skulle ut o köra, han överraskade mig med att köra HIT .
Så vackra saker! Vi köpte dock ej så mkt då jag knappt kunde bestämma mig men vi köpte bla blomman som är på bilden, "Sensitiva".
När man rör bladen eller blåser på den så stänger den sig!
Så himla ur-cool är den!
Dottern tycker synd om blomman när jag springer o blåser o pillar på den enbart för att se effekten men jag kan inte låta bli..inte bara barn som är klåfingriga *Ler*

Imorgon ska vi leta skalbagge åt godzilla och vinna mer choklad på Tivolit!

Kram
Ps. Håll utkik efter min utlottning som dyker upp närsom.

8 kommentarer:

Annbritt Schmützer sa...

Hejsan
Det va en annorlunda webbshop för en gång skull ..Inte bara det vanliga shabby som alla har.Reagerade dock på att hon hade underrubriker "keramik" & "lera" ..det ena utesluter inte det andra*L*

Såg att dom hade spindlar i betong*L*

kram på dig

Nattmia sa...

Vilken bauta-spindel.. Den hade jag inte tagit i..
Hoppas ni hittat mat till den ;-) Och hoppas ni vinner mer idag :-)

Kram Mia

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Leta skalbagge åt spindeln?!!?
Leta en fågel som kan äta spindeln istället.....huvva!!

Jag är livrädd för de där åttabenta...Nått jag borde gå i terapi för kanske;)
Susanne

Elle sa...

Tur man har ungar som inte blir skrämda av de långbenta husdjuren. Min 7-åring hade antagligen sagt "å vad söt mamma, har du en burk som jag kan lägga den i?"

Min make känner dock ett visst "obehag" när det gäller spindlar. Han, som kan mysa med ormar, ber alltid MIG att "ta hand om" allt som kryper hemma!! *ler*

Ha det kul på tivolit och ät inte för mycket godis!!
Kram Elle

Smultron på ett strå sa...

Spindlar hör inte till mina favvodjur kan jag säga, men jag har hört att om man har spindlar så har man inte mögel i huset, för då trivs inte spindlarna. Alltid något??? Häftig blomma! Jag laddar för att hitta blommor till trädgården - en annan dag.//kram maria

Helen sa...

Hej!
Vilken underbar man du har som körde dig till bostället. Kul att få gå och titta även om du inte handlade något, ibland måste det ju mogna först. Spindeln är bara hemsk jag hatar spindlar får panik.
Kram/Helen

Luiza sa...

Men herregud Git, vilken äcklig satan...
Det sägs dock, att spindlar för med sig tur.
Därför har jag har haft en inneboende i badrummet under hela denna jobbiga period. Men den var liiiten...
Obehaglig Godzilla....Och så ska ni göda den också...fyyy..haha.

Hoppas du får en strålande start på din vecka, Git!
Kram/
Luiza

Vitt för själen sa...

ÅÅ fyyyy!! En sådan hade vi hemma för ett tag sedan. Jag o dottern skrek medans sonen fick döda den..ja här är vi sådana som har ihjäl dessa Godzillas :)
Hihi modig hon är !
/Sophia