tisdag 25 maj 2010

Vad är det som vill upp??


Som ni vet var jag sjuk igår med halsont, feber o kraftig hosta.
Trodde att jag skulle vara bättre idag..hahhahhaaaa vad pinsamt naiv jag är!
Såhär fortlöpte kvällen o natten:

23.00 Smörgås o panodil.
23.30 Korsordslösning i sängen.
00.00 Somnade.
00.05 Hostade.
00.10 Somnade.
00.15-02.15 Hostade tills jag klöktes om o om igen.
02.15-02.30 Funderade starkt på att kväva mig själv med en kudde.
02.35 Smög upp  o gjorde varm choklad, nya panodil.
03.00 Pallade upp mig i soffan så jag kunde sitta o sova.
03.05-08.00 Hostade, somnade, tittade på tv, hostade, klöktes,  somnade, tittade på tv, hostade, klöktes...

Ja ni fattar själva att idag har jag 6-pack på magen, öm i varenda muskel, sår i hela halsen och nära ett psykbryt utan dess like :)

Livet rullar dock på oavsett, ska på 2 utvecklingssamtal i em så strax ska jag masa mig till apoteket för att köpa den starkaste hostmedicinen/drog som finns att erbjuda.


Ha en skön dag alla.

Kram

8 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Men stackars dej .Låter bara förjävligt.Krya på dej Vännen.Kram Rita ♥

Maggan sa...

... jag med 2 bloggar...
http://vindsromantik.blogspot.com/

Hej
Vilken natt! Innan du gör allt detta... prova först med färsk ingefära, skär en bit direkt från roten, cirka en ärtas storlek, in i munnen, sug på den som en halstablett, så ska du se att livet vänder åter.

Kramar
/Maggan

Elle sa...

Jag tycker att det låter som om du är i behov av en stark antibiotika. Vänta inte för länge med att uppsöka läkare.
Annars finns väl inget annat att göra än att dricka, dricka, dricka. Mina barns läkare skriver inte gärna ut hostmedicin, de förslår rikligt med dryck istället och säger att det har ungefär samma verkan.
Alltså, koka en kanna med te och driiiiiick!

Här i Tyskland finns det ett bra dundermedel mot infektioner, pulver från Aspirin tror jag. Brukar fungera rätt bra. Kanske finns det i Sverige också.

Krya på dig!
Kram Elle

Nattmia sa...

Usch vilken natt.. Hoppas denna natten blir mycket bättre så att du får välbehövlig sömn..

Kram Mia

Annbritt Schmützer sa...

Usch och fy jobbigt jobbigt!

recept på dunder drink
koka några skivor färsk ingefära häll dekokten över 1 msk flytande honing där du rört ner 5-6 droppar eucalyptus eterisk olja (finns på hälsokost).

skål

Emmas utsikt sa...

Whiskey funkar som tusan för mig! Men inte är det gott inte... :/


Krya på dig!!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Stackars dig! Kanske behöver du gå till farbror doktorn för det där låter inte bra. Ska ikväll kika i "Husmoderns hemkurer och goda råd" från 1940 kanske kan jag återkomma med någon dunderkur.

Kram på dig,
Regina

Black Iris sa...

Fyll en stor flaska med vatten.
Pressa i en halv citron och riv i lite färsk ingefära och drick en sådan flaska varje dag så ska du se att bacillerna håller sig borta.
Ingefära sägs vara bra mot det mesta t.o.m. dåligt humör.
Bara ett litet tips.

Kram Maidi