måndag 31 maj 2010

Vab..


Jag vänjer mig aldrig vid att vabba (vård av barn).
Denna morgonen rusade jag upp, väckte barnen, duschade, klädde på mig, drack kaffe, planerade lite hur dagen på jobb skulle se ut o precis när jag skulle ta på skorna kommer 8-åringen o berättar att han har väldigt ont i magen o därav har en minst sagt porös konsistens på..ja ni fattar.
Man kan knappast skicka en 8 åring till skolan i det tillståndet..

Varenda gång sånt här inträffar på morgonen så blir jag lika stressad inombords.
Barnet står o stirrar nervöst på mig o inväntar domen efter min utfrågning om tillståndet.
När jag okejat att barnet får stanna hemma så börjar det snurra...ringa skolan, maila jobb, messa elever o kolla almanackan vad som kommer att missas under dagen o ta kontakt med dessa personer.
Puh!


Dagen idag blir minst sagt lugn.
Min största utmaning är att tömma pool-skyddet från skräp utan att dumpa det i poolen :-O
Givetvis ska det regna oxå både idag o imorgon.

Kram

5 kommentarer:

catthie sa...

Hej där vännen
ja det är samma för mig - stressen på topp när man måste vara hemmma och det är verkligen inte ofta som tur är. Här har vi solsken :O)

kram Catthie

Elle sa...

Även en del av mina barn var hemma idag för att de hade "porös konsistens" (bra uttryck!). Jag har dock fördelen att jag "ändå" är hemma om barnen blir sjuka. De stora kan dock ta hand om sig själva i nödfall.

Lycka till med tömningen av skräpet och trilla in i....*ler*

Krya på er!
Kram Elle

Tina sa...

Hej där!!
Ojojoj... lille vännen! Hoppas han mår bättre nu!!
Ja, man vet aldrig när planerna går åt olika håll.. det kan hända när som helst.

Jag hoppas att ni fick en lugn & fin dag full av återhämtning & att alla mail & sms kom iväg!!

Krya på den lille killen & hoppas han vaknar piggare imorron !!!

Varm kram till er båda// Tina

Black Iris sa...

Vabba var länge sen jag kunde göra men ibland önskar man att i alla fall kunde ta ut någon dag för vård av hund t.ex.

Kram Maidi

Nattmia sa...

Säger som Maidi här över att det var ett tag sedan man fick vabba, och vård av katter går de ju inte med på tyvärr..
Hoppas han mår bättre nu och att ni andra håller er friska..

Kram Mia