lördag 29 maj 2010

Trädäcket är klart!

Igår sprang sambon likt en gasell mellan regn-droppar och åsk-oväder för att bygga trä-däcket.
Det blev underbart bra!!
Endast ett par småjusteringar kvar men sommaren är lång..om den nu kommer...*sur*

Denna snygga träback inhandlades idag hos Madame Plantier i Kågeröd.

Fågelbad är jag barnsligt förtjust i.

Denna rabatt var ÖVERFULL med alla möjliga plantor, lökar o mängder av ogräs, de förra ägarna hade ej gjort ett skvatt vid rabatterna på 7 (!!) år.
Jag tröttnade med att försöka rensa upp det så nu är där barkmull o dessa fina zinkbaljor (inköpta hos Madame Plantier) fyllda med jordgubbsplantor istället.


Denna gamla trätrall tyckte jag vi kunda ha som brygga till poolen.
Nackdelen var att det stack ut en spik från den som blivande maken råkade punktera poolen med!
Pool-mördare!!!
(snyggaste lagningen..haha)


Dagens gnäll:
Jag tappade min mobil som då gick sönder, telenor skickade den på lagning.
Efter ngn vecka fick jag en ny istället för den gamla gick ej att rädda.
Jag betalade 600 kr i självrisk.
Dagen efter jag fått den nya så dog den..igen o igen o igen o igen.
Vi åkte dit idag o då ska de skicka den NYA på lagning!
Jag sa att jag vill ha en ny HÄR o NU, JAG har ej tagit sönder den ju o den är 3 dagar gammal!
Den lilla ynglingen gav sig inte så nu får jag vänta ytterligare........
Ska det vara såhär??

Kram

11 kommentarer:

Elle sa...

Vita hyllor...
Har du även vita tjusiga hyllor i skafferiet?
Har du ett skafferi?
Vågar du visa det?
Dags för utmaning igen...kolla mitt inlägg! Känn dig jäkligt utmanad! *ler*

Du lever med en poolmördare? Inser du inte hur farlig karl är!! Har du tagit på den skottsäkra västen inför lördagsmyset i soffan? *blink*
Men snickra kan han bra!!

Önskar er en skön kväll!
Kram Elle

Smultron på ett strå sa...

Fint trädäck... men "never mess with the mobilförsäljare" -det är dömt att misslyckas, tro mej jag vet... //kram maria

Luiza sa...

Viken snickare du har hemma.
Och poolmördare är han också... Inte OK!!!

Jag blir så jäkla trött på allt som har med mobiler att göra !!!!
Blir så förbannad när jag läser detta inlägg!
Du skulle haft den jävla moibilen där . Direkt på momangen =(. Idiot.

Så. Nu fick jag det sagt.
Jag har själv beställt en mobil med abonnemang, av en sån där tele2 tönt. De kan prata, men de kan inte hålla sig till avtalet sen.
på måndag bryter jag kontraktet, då jag skulle haft min mobil 2 veckor efter signat kontrakt, det har gått 5 veckor.
Pust, vilka I-lands problem man har...

Ha en underbar kväll.
Kram/
Luiza

Vitt hus med svarta knutar sa...

Halloj där du kvinna med en "pool-killer", men visst är han väl förlåten när han snickrat ett så fint trädäck. Det ser jättemysigt ut och det är ju under tak, något som jag själv saknar. Tak över altanen alltså.

Du, jag har en mobil som gick sönder direkt, de lagade den, det är samma fel igen. Ska inte telefonerna hålla åtminstone hela abonnemangstiden man bundit sig för???

Kram på dig och ha en fortsatt mysig helg!
Kram,
Regina

Njut i din trädgård sa...

Perfekt med färdigt bygge innan maj är slut. Själv skrattar vi gott åt våra planer att byta altanen. Den liksom gungar lite när vi går.

Sirpa sa...

Hej Git!
Har en skön Morsdag!
Trä-däcket blev ju fin! Du, ibland får man vara lite barnslig;) Auts, fick poolen första hjälp?
Det går inte att "bråka" med de där mobil-gubbarna, det är bara att bita ihåp o vänta...så fel, jag vet!
Kram Sirpa

Tina sa...

Hej vännen.
Hoppsan så underbart vackert ni har det!!!!
Älskar er alltan! Så vitt & fint!!!

Fniss.. det låter som du varit hos en telefon försäljare som jobbar i den gallerian jag jobbar!! Jag kan bli tokig på hans påhitt & klagande. Han har ingensom helst förståelser för kunder som du. Jag ser ju att de kunderna blir behandlade fel, men han ser det inte alls. Han tycker det är kunderna som är knäppa.
Jag håller på dig vännen. Jag fattar inte hur de har mage att hålla på så. Tycker det är HELT fel.
Jag blir så arg på han som säljer på jobbet.. han är ung & han TROR han är BÄST!! Jag skrattar åt honom & när hans kunder kommer tillbax med sina mobiler för att de inte funkar då blir han plötsligt sur mot dem.... HELT FEL!!!!!

Hoppas det löser sig med din telefon!!

Varm kram & Grattis på Mors dag!!!
// Tina

Nattmia sa...

Nä så skall det inte vara tycker jag.. Jäkligt snålt av Telenor..

Jättesnyggt trädäck med allt du har pyntat med..

Kram Mia

Hanna sa...

så fint det blev.
Hanna

Helen sa...

Hej!
På det trädäcket kan ni tillbringa många fina sommarkvällar. Det är jätte fint.
Kram/Helen

pysseltanten sa...

Madame Plantier????...Meeeen...de e ju typ hemma hos mej!...=)))
Jag bor precis utanför Kågeröd...o jobbar I Kågeröd...
Världen e allt bra liten....två Git på samma lilla ställe....=))))
Kraaamizar Git