fredag 7 maj 2010

Söta ungdom!



Men åhh what a day!
Jobbat, fixat naglarna (ja även det var lite jobbigt, den där lilla kinesen ville mina fingrar illa idag) Stress hem, internet hel-kass, skällde på 8-åringen lite..sambon sprang runt med kablar o comhem i luren, stack o storhandlade utan sambon, hem o laga middag medans vi packade upp 7 påsar mat, tacos i racerfart, skrek det vanliga :"NU E DET MAT!",barnen vallfärdade från alla håll.
Efter middagen hade vi 1 ärende som hade med helgens födelsedagsbarn att göra men bägge kunde inte lämna barnen...DÅ säger den stora flickan (12 år):

-Jag kan passa dom små så ni kan åka och handla tillsammans!

Det är ju helt underbart med stora barn, jaja hon får ju såklart betalt för sitt arbete.
Härliga unge..oups..UNGDOM menade jag såklart.




Kvällen har gått ganska ok, mest lite kräkfärdig för sambon tvingade mig dricka en enormt stor Smoothie. (Nja..tvingade o tvingade)
Efteråt fick jag reda på att han hade glass, bär, grädde OCH socker i!
Inte nog med att jag mår illa, nu har jag ju ångest över de 46000 kalorierna som jag sög i mig helt glatt!
Skit..

Ha en bra helg alla!

8 kommentarer:

Luiza sa...

Haha, vad söt hon é, lilla ungdomen...

Vilken dag du haft...Min har också varit sådär, men på ett annat sätt kanske...hehe. Sov för länge , kanske man kan säga. Men vadå, jag hade ett olivträd väntandes på mig i hallen när jag gick upp =).

Den där emaljskylten alltså... Säg till om du tröttnar på den =)))

Jag orkar inte ikväll, men jag mailar tillbaka så fort jag kan.

Ha en fin kväll.
Kram/
Luiza

Smultron på ett strå sa...

Ja nån gång ska det ju vara payback-time... En god vän upplyste mej om att varje barn kostar ca en miljon fram till artonårsdagen, så jag har gjort upp en avbetalningsplan till mina båda - (obs skämt, jag är nog mer åt curlinghållet...). Ha en skön helg!//kram maria

Elle sa...

Ibland är det praktiskt med stora barn. Satte själv 15-åringen på barnpassning igår för att kunna besöka tandläkare och helghandla.

Jag hoppas att det inte är ett trick av blivande maken att proppa dig full med kalorier nu...tänk på att du snart måste klämma in dig i en brudklänning!! *blink*

Kram Elle

Elle sa...

Ibland är det praktiskt med stora barn. Satte själv 15-åringen på barnpassning igår för att kunna besöka tandläkare och helghandla.

Jag hoppas att det inte är ett trick av blivande maken att proppa dig full med kalorier nu...tänk på att du snart måste klämma in dig i en brudklänning!! *blink*

Kram Elle

Annbritt Schmützer sa...

Ja jag va så smart att jag inte skaffade barn nr 2 förens barn nr 1 va 11 år..Jag födde barn nr 2 och var barnledig /hemma 4 dagar..Så är det att vara egen!
46000 kalorier ha ha ha ha du är skitrolig!
ha en skön helg

Lantliv sa...

Puh...kände stressen genomm hela din fredag...hoppas lördagen ter sig på ett annorlunda vis!
Skönt när de äldre barnen kan passa de yngre...de tillämpar vi en del här! De tycker bara det är spännande och kul att få vara "vuxna" för en stund!
kram Anne-Lee

Livet på Berget sa...

Bra när man kan hjälpas åt! Stressigt värre lät det som dock. Söta krokar du visar.
Hoppas du fick en lugn lördag!
Kram
/Sara

Birgitta sa...

Vilken härlig blogg jag hittade till här. Och du jag gillar ditt frieri och så klart att du fick ja på det. Hit kommer jag gärna åter.
Kram Birgitta