tisdag 4 maj 2010

När är det dags?


Ja NÄR ska vi gifta oss??
Denna fråga har bekymrat en del och barnen påminner oss ständigt att det faktiskt är dags.
(fast e är bara ute efter festen...)

Frågan är ju fortfarande inte OM utan HUR!
Jag är 37 år och tycker inte at det passar mig att stå i kyrkan med vit klänning som värsta oskulden, jag har dock 3 barn och har dessutom varit gift 1 gång innan för mååånga år sedan.
Därav kan vi skippa oskulds-klädseln och hela den ceremonin.
Borgerlig vigsel då? Nja, det är mer IN blablabla UT,DONE!
Utomlands, kanske det...någon som har erfarenhet av detta?
Hade ju passat skitbra att kombinera semestern med vigsel, nackdel-ingen av släkt eller vänner är där.

En bloggvän (Elle) tycker att jag ska fria til honom innan någon annan gör det.
OMG tänk om någon annan hinner före!??

Friar här direkt:
 (han brukar smygläsa när han är ute på sina resor:)

"Älsklingen min, du är så otroligt fin.
Jag vill att det ska var vi för evigt, det hade varit trevligt.
Att fria såhär är mitt enda sätt innan Elle kommer och tar dig och stoppar dig i en säck!
Så läs vad jag skriver, jag menar varje ord, vi ska vara tillsammans för alltid med vår "lilla" hjord! (ungarna)
Me love u long time!"



Kram

18 kommentarer:

Elle sa...

Du gav mig just dagens första rejäla skratt!! (har inte haft mycket att skratta åt idag)
Har jag sagt innan hur härlig du är!?!!

Tror aldrig att jag blivit nämnd i ett frieri tidigare, känner mig otroligt hedrad, men samtidigt sitter jag och skäms lite...för mitt "hot" att knycka blivande maken på störten!
Du har naturligtvis lite tid på dig, eftersom jag är gift fortfarande! En tysk skilsmässa tar ett år ungefär...tills dess har ni väl klarat av det hela?! *blink*

OM jag skulle gifta mig för andra gången, med 37 år och 3 barn skulle jag nog göra det utomhus på någon fin plats. På en brygga eller en strand t ex. Det behöver ju inte vara utomlands! Jag skulle nog ha en fin klänning, men den behöver ju inte vara helvit. Eftersom det är sommar om ett år (jag tycker att jag är schysst nu som ger dig såpass mycket tid...) skulle man kunna fira utomhus i ett tält eller en mysigt inredd lada? Enkelt men romantiskt.

Ärligt talat, blivande maken verkar verkligen vara ett kap, så jag hoppas för din skull att han svarar ja...!!!
Håller tummarna och ser fram emot ett bröllopsinlägg inom en snart framtid! *ler*

Tusen KRAMAR
Elle♥

PS. Kära blivande maken, om du dock skulle svara nej på Gits frieri...ja du vet var du hittar mig...*blinkblink*

Emmas utsikt sa...

Hehehe, ja jag är inte långt undan dig i ålder och är också ogift. Han "friade" redan första månaden för 4,5 år sedan men vi har bara gjort barn, så vi har inte hunnit. Tror det blir kyrkbröllop på oss, vill han tro jag är oskuld är det upp till han. hehehe

kram!

Tina sa...

snyft.. så vackert..snyft.. hur kan han säga annat än JA till dig???

Jag & min man gifte oss borgligt i hemlighet. Bara våra närmsta va med.. det va jätte mysigt. Vi har nu varit gifta i 13 år & vi har delat 21 år tillsammans!!

Jag önskar er all lycka till & det enda ni ska tänka på är att ni gifter er för er egen skull & ingen annans & att ni gör på det sätt som passar er bäst!!
Varmaste kramen till er båda
Tina

Camilla sa...

Åh va du är härlig! Jag hoppas verkligen han ser sin chans och svarar JA! Du måste uppdatera oss i bloggvärlden var svaret blir!!!!! Lycka till! Kramar

Sirpa sa...

Hej! Vad fint du skrev! Hoppas att Han läser detta!
Önskar er all lycka!
Har det bra!
Kram Sirpa

Livet på Berget sa...

Ooo så romantiskt! Klart ni ska gifta er. Gift er på flygplatsen och hoppa på ett plan till solen med hjorden:). Det är mitt tips. Många flygplatser har den servicen faktiskt.
Ha de gott och lycka till med frieriet!
Kram
/Sara

Black Iris sa...

Jag kan bara säga snyft, snyft, snyft för jag blir så otroligt rörd.'
Vad fin du är!!!
Karln är inte klok om han inte svarar ja!!!
Synd att man inte får vara med!!!

Kram Maidi

Livet på Berget sa...

Hej
Jo han har åkt med sin dotter och bror och hans barn. Jag och Mini ska ju också åka men det känns inte alls lika kul längre. Jag vet att jag är jätte gnällig och skit löjlig men det här är inge kul. Stackars Maja (hunden) kryper över tröskeln hon har inte alls lust att springa omkring i skogen flera timmar om dagen, hon är ju en gammal dam nu:).
Nu ska jag hoppa i duschen vi har varit ute i skogen 2 tim sen ska jag tvinga henne ut och cykla:).
Kram
/Sara

Vitt hus med svarta knutar sa...

Åååhh vad romantiskt och spännande. Nu måste jag ju in här och kika stup i kvarten för att se vad han svarar...men det är klart att det blir ett stort JA!!! Annars går han ju miste om världens mest humoristiska och roliga fru. Det måste vara härligt att få dela livet med dig.

Kramar,
Regina

Anonym sa...

Hej Min blivande fru...

Du e så underbart gullig o så underbart underhållande, (menar då inte dina naglar som ska fixas..)
Klart jag säger JAAAAAAA... men å andra sidan har jag ju friat till dig ett antal ggr innan..kommer ihåg en gång då du började skratta..hmmm...
Men det är ju en fråga om var när o hur.
Spelar ingen roll om jag gifter mig i kyrka eller på dass på Mc Donalds klockan 3 på natten.
Sålänge jag kan kalla dig min fru, det är det som räknas..
sen att det blir en fin fest med nära o kära i samband med vigslen e ju A&O.

Ps.. Känner igen mig på bilden ;)
fast vårt koppel e ju rosa.. hihi

Älskar dig.
puss

Elle sa...

*snyft*
Vad gulligt...vad romantiskt...vad fint...
Han sade JAAAA!!!
(Är jag skyldig nu till detta påskyndade frieri...?)

Det där med McDonalds vore väl ett billigt alternativ. De har ju barnkalas, så varför inte bröllop?
Kanske får bruden en bukett av kartong som de snabbt viker ihop vid kassan? *fniss*

Nääää, kyrkan låter bättre!

Om kopplet är rosa....vilken färg har piskan bakom brudens rygg?*haha*

Jag är glad att jag har upplevt detta lite ovanliga frieri och önskar er all lycka i världen tillsammans!!!♥♥♥♥♥

Kramar Elle

(PS. Till blivande maken...om ni skulle ångra er står mitt erbjudande kvar....*blink*)

catthie sa...

Hej Vännen
Här var det romantik på hög nivå - jag njuter verkligen :O)
Jag hoppas ni finner det perfekta bröllopet. Har vänner som gift sig i Greklan på en klippa som vännerna hade prytt med blommor och lyktor - så vackert, de hyrde en restaurang :O) Lycka till vännen.

varma kramar Catthie

Camilla sa...

Åhhhh det blev ett JAAAAA! Åh va romantiskt. Grattis! Nu förväntar vi oss bröllop inom kort här på bloggvärlden;) Kramar

Annbritt Schmützer sa...

ha ha ha ha tror jag skrattar ihjäl mig..härlig karl du har .han verkar gilla dina upptåg..rosa ha ha ha ha
kram

Nattmia sa...

Jag tycker att dasset på MC-donalds var lite kul.. Det är ju ingen som gjort innan ;-)

Söta ni är..

Kram mia

Livet på Berget sa...

KÄRLEK!!! var tvungen kolla in här på morgonen för att se om han svarat JA och det hade han ju så klart. Så roligt, grattis! Spännande att få se var, när och hur det blir.
Grattiskramar från Berget

hemma hos lilla mej sa...

KÄRLEK på hgsta nivå.Grattis att han svarade ja vad härligt.Hoppas vi nu får följa detta!!!!Önskar blivande lilla frugan en skön kväll Kramar Rita ♥

StrandviksVillan sa...

Hejsan!
Tror inte jag varit här tidigare, men råkade på just det här inlägget nu.
Ojojoj - jag har skrattat så tårarna sprutat!! Både av din text och alla roliga kommentarer. Men också för att jag blev rörd... Så underbart för er båda! Love is in the air <3

Lycka till!
kram, Ann-Christine