söndag 23 maj 2010

Mycket på gång nu....

Igår var det as-varmt.
Idag for vi iväg och köpte en pool åt ungarna och trängde in den i vår minimala trädgård.
Givetvis är det as-kallt idag, vattnet håller hela 10,5 grader men pojkarna har tagit premiär-doppet ändå såklart.
Men utsvävningarna tar inte slut där..denna veckan ska vi möblera om bland växterna, utrota en o annan rabatt samt börja planera för trädäcket. Ska bli underbart att få ett varmt trädäck att gå på istället för de iskalla (o fuuuula!) stenplattorna som ligger där nu.


Det ska oxå inhandlas en ny och större grill samt muta de närmsta grannarna att ge upp sin tomt för att vi ska kunna få plats med allt!

Inatt vaknade jag av en enorm hosta..igen o igen o igen.
Ju längre dagen har lidit desto mer har jag fått ont i luftrören..
Sist jag hade detta (luftrörskatarr) var när jag o sambon började dejta, då var jag sjuk i 3 veckor!!
Jag var genom-sexig med min kraxande röst, febertoppar och slemhost-attacker som aldrig gav någon som helst förvarning=hostade honom rakt i ansiktet vid ett flertal tillfällen.

Finns det någon Gud så låter du INTE mig/sambon genomlida detta igen, fast jag tror ju inte på Gud så troligtvis är det kört för både mig, mina luftrör och sambon som får ta hostattackerna rakt i ansiktet.


Kram

9 kommentarer:

Tina sa...

Lyckliga ni som har en pool!!!
Hoppas ni får mycket sol så ni kan bada mycket!!

Varmaste kramen & fin Måndag // Tina

Luiza sa...

Grattis till nya poolen!!!!
Synd att vädret inte var det bästa, men det hindrar ju tydligen inte...

Ha en bra början på veckan.

Kram/
Luiza

catthie sa...

Hej vännen
pool och trädäck låter toppen, härligt nu när värmen är här och man får pyssla i trädgården.

allt gott till dig
kram Catthie

Elle sa...

Här var det rena rama sommaren idag och jag lyckades bränna mig i solen! Man lär sig ju aldrig...*ler*

Om du inte lyckades skrämma iväg sambon med din hosta första gången, så lyckas du väl inte nu heller!

Ha en skön kväll!
Kram Elle

Elle sa...

Här var det rena rama sommaren idag och jag lyckades bränna mig i solen! Man lär sig ju aldrig...*ler*

Om du inte lyckades skrämma iväg sambon med din hosta första gången, så lyckas du väl inte nu heller!

Ha en skön kväll!
Kram Elle

Nattmia sa...

Härligt med pool :-) Fast 10,5 grader låter en aning kallt så jag hoppas solen skiner massor och värmer upp vattnet..

Krya på dig..

Kram Mia

emilias gömmor... sa...

Vi fixade vår pool också igår! Ska bli skönt att kunna svalka sig i den!

Kram Mimmi

Elle sa...

Hur är det med lilla sjuklingen idag? Hostigt värre?

Här börjar det mulna till sig, men jag kan inte vistas i solen iallafall, rödbränd som jag är.

Jobbar...?
Jag är fastkedjad vid spisen med fyra ungar hängandes i kjolen!
Nä, jag har för det mesta jeans, men hemmafru är "yrket" jag dragits med i alldeles för många år nu. Skulle gärna vilja komma ut i arbetslivet igen, men det är inte lätt när man inte har barnvakt. Fritidshem finns det inte här. De flesta kvinnor går hemma.
Funderar på olika yrkesmöjligheter som man kan kombinera med situationen. Men vad?!?
Tidigare, i Sverige, har jag jobbat som bl a, budkörare, sekreterare, personlig assistent till handikappade, möbelförsäljare, cafébiträde...
tja, lite blandad kompott!

Idag (miss)sköter jag, förutom hem och barn, min mans kontor. Han har haft egen firma de senaste 8 åren. En syssla jag helst vill bli av med....*urk*

Nu ska jag ut och sätta mig - i skuggan!
Ha en skön dag och krya på dig!
Kram Elle

Sirpa sa...

Hej Git! Härligt med pool! Låter att du har fullt upp. Önskar dig en trevlig dag! Krya på dig!
Kram Sirpa