fredag 14 maj 2010

Mördare!

Försök 1

Vi hade köpt gräddbullar.
Blivande maken skulle vara lite brutal-romantisk på kvällen och hade en vision om att han skulle mosa en gräddbulle mot min bröstkorg när barnen lagt sig ;)
Jag stod i köket helt ovetandes om makens planer när han ger mig ett leende, höjer handen med bullen i o trycker denna med god kraft mot min bröstkorg.
Såhär lät det då:

Jag -AJJ som fan, VAD GÖR DU!?!
Maken -Men..men..ehhh..shit!!

Ni förstår, gräddbullen höll!!
Där stod jag med ett hål i bröstkorgen efter den spetsiga/vassa chokladtoppen medans maken stod helt chockad/förundrad över att den ej krossades mot mig.




Försök 2

Vi skulle forsla ut en madrass ur vår gamla lägenhet.
I denna lägenhet fanns det ROBUSTA ek-dörrar.
För att komma ut i hallen tog jag tag i dörrkarmen med ena handen medans maken svänger madrassen som gör så att dörren stängs..över min hand.
Jag har aldrig klämt en nagel förr och kände bara en ofattbart enorm smärta som får mig att falla till golvet, där låg jag som en blöt fläck o lipade...länge.
Jo nageln blev helt svart och så småningom tappade jag den..


Försök 3

Igår skulle maken ge mig hans cigarett, när jag tar tag i den så funkar inte hans släppa-taget-reflex vilket gör att jag glider över cigaretten o får tag i glöden!
Tack älskling, verkligen najs av dig! :)



Hur trevlig som helst den där människan!
Jo jag har förresten börjat leta efter en livvakt, hockeyskydd och skumgummi-hjälm.. ;)




Odd Molly.
Älskar...suck..

Kram!

11 kommentarer:

Luiza sa...

Stackars dig!
En livvakt är nog precis vad du behöver =)...

Odd Molly kläder är sååå fina, och sååå dyra!

Ha en fin dag.
Kram/
Luiza

hemma hos lilla mej sa...

Vilken buse!!!!!Ring 112 å kommer vi.hihi.Åååååå Odd Molly vad snyggt.Önskar dej en mysig dag vännen Kramar Rita ♥

NataljaOblonskaja sa...

Låter som om han, eller du?, skulle behöva en drulleförsäkring.:)
Odd mollykläderna är ju så himla snygga.
Ha det bra! (men se upp för chokladtoppar)
Camilla

Nattmia sa...

Aj aj aj.. Klämt handen har jag med i en dörr.. Ont som tusan..
En assistent kanske som tar tag i sakerna från din man till dig skulle passa ;-)

Kram Mia

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Hehe..ja, men hämden är väl ljuv;)
Vi är glada att du fortfarande är så pass i liv, att du orkar blogga:)

Kram Susanne

Lantliv sa...

Ha ha ha så det kan bli....grädd bulle moset....en dröm krossades i ett rapp!

Odd Molly klänningen, kan ju passa att du får en present efter all sveda och värk....värt att testa!!!!!

Underbart att du skriver om sådant som faktiskt händer......härligt för oss att läsa!!!
kram Anne-Lee

LENA sa...

Aj Aj Aj - glad att det där med tredje gången gillt INTE funkade. Kram på er
Lena

Elle sa...

Jag skrattar fortfarande över det första mordförsöket....*hehehe*

Är du verkligen säker på att du vill gifta dig med honom....han låter dock lite farlig för din hälsa! *fniss*

Jag själv har nästan blivit inklämd i ett hörn av makens grävskopa när vi byggde huset! Först trodde jag att han skulle skoja med mig...men insåg att han inte sett hur allvarligt läget var. Som tur var hände inget allvarligt, bara en liten chock.

De är inte kloka ibland, karlarna!
Ta på dig hjälm och skottsäker väst innan du sätter dig och fredagsmyser nu!
Kram Elle

Emmas utsikt sa...

Hihihi, tycker synd om dig, men så skojigt berättat.

Speciellt den första historien..där måste man nog ha starka tänder för att käka den bullen..?


kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det heter ju i nöd och lust...men det är kanske inte menat att det ska ske samtidigt...hahahaha. Ja ni verkar då ha det latjolajbans för det mesta *ler*

Det är kul med Odd Molly, kläderna har verkligen en egen stil och som många tillverkare för andra märken försöker efterapa (det är de sistnämda min plånbok klarar).

Ha en fin fortsättning på helgen, men ta på dig hockeyutrusningen för säkerhets skull;-)
Kramar,
Regina

Helena sa...

Haha, tack för dagens skratt! Nej, naturligtvis inte åt blivande mannens mördarförsök, men åt ditt härliga återgivande av eländet... ;-D

Vilken fin blogg du har, med många härligt lantliga blickfång - härligt och inbjudande, lugnt vardagsrum också!

Tack snälla du för dina rara ord hos mig - jag blev så glad!

Varma hälsningar, Helena, The Swenglish Home