torsdag 13 maj 2010

Måste ha!

Antingen hatar man denna sortens skor/tofflor eller så älskar man dem.
Min dotter och mamma har bildat en "hata alla Git´s skor-klubb"
De fnissar, himlar med ögonen och säger -"Men SKOJAR du?? De är ju SÅÅÅ fula!"


Jag och mina plattfotade fötter ignorerar dem ständigt och trånar vidare efter de perfekta skorna.
DESSA på bilden är sådana jag älskar, vill ha dem helt enkelt o det finns en chans att jag klickar hem dem..kanske redan idag :)
(bild från "have2have")

Häromdagen köpte jag en skal-jacka åt sonen.
Jag tyckte den var jättefin men sonen tittade skumt på mig o tyckte att det turkos-blåa fodret var aningen feminint.
Idag måste jag alltså byta jackan..detta ska ske på ett av skånes största köpcentrum.
Vet ni vad era grannar gör en röd dag mitt i veckan?? JO, de är på detta köpcentrum allihopa, där är smockfullt varenda helgdag.
Förmiddagen går åt till att göra en ritning hur jag kan ta mig fram i folkmassan smidigast möjligast.
Kanske "råkar" jag hitta ett par nya träskor på vägen..allt kan hända under denna press ;)


Idag var Kristina Lugn på tv4, dricker hon lugnande till frukost, rökar brass till lunch, valium till mellis o knaprar kokain till middag??
(Sorry Kristina men såååå lugna människor som du är enbart konstigt!)

Ha en skön Lörda..nejje..ehh..Torsdag är det ju!!

Kram

7 kommentarer:

Annbritt Schmützer sa...

Hon Lugn har nog inget som kan stressa henne..ha ha ha

Dojjorna skitläckra ..Har mina favvisar på Brandos.se och det värsta är att det är sååå många jag vill ha!
Ha en skön helgdag på köpcentret nu ska jag rita en snitslad bana till frukostbordet!
kram

Smultron på ett strå sa...

ÅÅÅÅ, du kan inte visa sånt för en sko-galning som mej.. De är verkligen supersupersnygga. Vilket märke är det? Jag har platta, knöliga breda fötter så skor vågar jag inte köpa på nätet, måste prova. Och köpcentrum en sån här dag är bara uteslutet. Dessutom får jag hjärnblödning av människor som -Kristina Lugn. Ha en bra dag!!!/kram maria

Elle sa...

Varför tror du att hon heter Kristina LUGN??!! *ler*
Det där med namn...
En gång sade ett par killar till mig..."Var glad för att du inte är dotter till Maj Fant!"
"He?" undrade jag
"Ja, då hade du ju hetat
Elle Fant!!"

Haaaa haaaa haaaa, vad lustig man kan vara!

Jag vet vad de manliga grannarna kanske gör...se mitt inlägg...men har inte problem med att trängas i varuhus - för här är ALLA AFFÄRER STÄNGDA idag!!!
Kul i detta supermoderna Tyskland!

Ha det bättre än jag!
Kram Elle

Sirpa sa...

Hej Git!
Jag känner igen det där! Mina döttrar skrattade åt mig idag för de tyckte att jag hade SÅ fula jumppadoijer på mig!
Köpa kläder till min tretton åriga dotter..nej, det kan jag inte göra, hon måste vara med!!!
Vad gör grannar idag...tydligen inte så mycket mer än normalt, de är alla ganska så gamla, så jag tror inte att de köar i nån köpcentrum. Jag skulle ha viljat gärna göra det men har sprungit i tvättsugan och varit barnvakt!
Har det så trevlig kväll!
Kram Sirpa

Tina sa...

Hej söta du!!
Min chef har scorett & där finns det många konstiga & konstigare skor jag någonsin sett...fniss.. Själv är jag inget fan av dessa, men det är ju jag =)

Fniss... Lugn ja!! vad kan jag säga?? jag håller verkligen med dig!! Så lugna människor är KONSTIGA!!!!
Hoppas ni mår bra & att ni får en underbar helg.
Varm kram Tina

pysseltanten sa...

Alltså...tyvärr...måste jag nog sålla mej till den negativa skaran...=))
Jag är INTE så förtjust i dessa träskor....
Var på Skopunkten, o såg att de fått in REMMATOFFLOR!!....Såna man hade när man gick på högstadiet...
haha...jepp...modet går runt runt...
Ha de gött du galna...hihi..
Kraaamizar Git

Nattmia sa...

Gillar med de skorna/tofflorna :-) Fast jag hade inte velat ha dem för jag trivs inte i skor där tårna syns..

Ha en bra fredag nu..

Kram Mia