måndag 31 maj 2010

Längtar bort..

Förra sommaren var vi i Bulgarien.
Det var AS-varmt och på en enda vecka råkade alla utom jag ut för div skador.
Sambon-skadade ryggen 2 ggr +brände sig illa (Hans hud sket fullständigt i att vi hade smort den med solskyddsfaktor 35!? Barnen hade samma smörja o var lika bleka när vi kom hem som när vi åkte :)
Dottern-skar upp lillstån.
Sonen-Enorma skavsår på innanlåren, tveksam läkare med mirakelsalva fixade det hela för en slant under bordet. Vi var försäkrade upp över öronen men han bara skakade på huvudet o gjorde"penga-gesten" (gnuggade pekfinger o tumme mot varandra)
Lilla sonen-Uttorkad helt utan förvarning. Men mamsen (jag)hade förutsett detta och ordnade det hela med vätskeersättning.

Det enda jag råkade ut för var panikångest på flyget och allmän hemlängtan.
TROTS detta så är jag sååå sjukt sugen på att komma bort.
Jag kan tom tänka mig att flyga..ja klart jag kommer att böla på planet men just nu vill jag bara väck!

Jag behöver:

* Pina colada eller ja vilken drink som helst som inger lyx-känslan.
* Sola min bleka kropp.
* Känna romantik med sambon.
* Få höra barnens skratt.
* Titta på folk från en solstol o fnissa tillsammans med min älskade.
* Äta någon annans mat.
* Få gnälla på värmen o njuta av svalkan på kvällen.
* Få längta hem efter några dagar.....

Yes, så är det bara.

Kram

6 kommentarer:

Nattmia sa...

Ja det där låter ju inte helt fel.. Med detta vädret som vi har just nu så skulle jag kunna tänka mig att åka vart som helst..

Kram Mia

hemma hos lilla mej sa...

Ja det låter mysigt att ut och resa.Inga fel.Önska dej en skön dag kramar Rita ♥

Tina sa...

♥Hej vännen♥
Oj, det va en lite sorglig resa, men hoppas ni hade det fint på resan oxå!!!
Jag har själv aldrig varit utomlands..eller jo, Danmark & Finland...fniss.. men aldrig till ett varmare land.. får inte vistas i sol & värme pga min sjukdom... men jag sörjer inte för jag har ju aldrig upplevt det som många säger föder en mer smak.. en utomlands resa =)

Däremot älskar vi att resa i Sverige. Vi bilar gärna med vår gamla Cheva -53 =) Det är semester för oss =))

Hoppas ni kommer iväg på en fin resa där INGEN blir sjuk eller skadad!!!

Önskar dig en underbar Tisdag!
Varm kram Tina

NataljaOblonskaja sa...

Det är ju bara så himla sjukt roligt att resa. Älskar att resa var som helst när som helst. (förutom till nordpolen, det resan kan jag skippa)
Även om resor innehåller lite missöden, typ eran Bulgarienresa, så är det en del av resan och det som gör att man kommer ihåg den:)
Ha en härlig dag.
Camilla

Anonym sa...

Jag följer med!!!!! Kramar Camilla

Angels & Roses sa...

Tack Git för din fina kommentar. Ja du den mappen är jag så nöjd med. NU ska jag väl klara jobbet va? hiihhi. ja det är nervöst med nytt jobb, så mycket att lära sig men det går bra. Ha en fin dag kram