torsdag 27 maj 2010

I´m ALIVE!!

Jag har mirakulöst återuppstått från de döda!
Jag har dock kvar världens äckligaste slem-hosta(dock ej på nätterna), till o med eleverna reagerade med avsky när jag rosslade loss på jobb idag ;)
Jag tackar den snälla apoteks-tanten för medicinerna!


Idag när jag kom hem från jobb så höll maken på med det här....
(Ja den skumma typen på bilden är han, kanske försöker han sig på ngn form av roll-spel??)


Trädäcket!!
Åhh jag är så löjligt förväntansfull att det kittlar i magen när jag tänker på det!
Jag ska pynta, pimpa, fluffa o mysa där en hel dag när det e klart..


Dottern pelade hål på en ruva igår, en kärleksfull sådan? :)
(pelade=pillade, ruva=sårskorpa)

Ha en underbar kväll!

7 kommentarer:

catthie sa...

Hej
hoppas du snart blir bättre, förstår din längtan tills trädäcket är färdigt...

krya på dig
kram Catthie

hemma hos lilla mej sa...

Hoppas att det blir klart snart.Förstår att du väntar och längtar.krya på dig vännen Önskar dej en härlig och mysig helg.Kram Rita ♥

Nattmia sa...

Ett trädäck skall det bli hemma med, men dock inte i år.. Så liiite avis är jag allt ;-)

Hoppas hostan snart är ett minne blott..

Kram Mia

Luiza sa...

Åh, krya på dig snart!!! Låter inte alls så bra, det där med hostan.

Vad kul att blivande maken hade börjat med trädäcket, jag antar att han också längtar till att få sitta ute i sommar! Och jag kan tänka mig så fint det blir när du är klar med allt som ska stå där och se vackert ut =).

Vi har inte heller någonstans att sitta , ute, ja förutom hela tomten.... Men det är en annan sak ;). Jag hoppas verkligen att det blir någon veranda byggd i år. Är så trött på den här byggarbetsplatsen nu!!! Du skullle bara veta =(.

Men du, på allvar, säg till om bröllopsfotografering, när det är dags!!! Jag är säkert billigare än de flesta ;), hehe.

Ha en bra dag!
Kramar/
Luiza

Elle sa...

Vad kul att du är på väg tillbaka till de levande! *ler*

När sen BLIVANDE maken är färdig med trädäcket, kan du ju skicka honom till oss. Vi har en stooor terrass inte är färdig ännu. Vi bjuder naturligtvis på mat och logi...(tyskt öl..??) under arbetets gång! Ett bra erbjudande?

Jag hoppas att vi inte blivit smittade av din blogghosta, jag har just låtit 15-åringen ligga kvar i sängen. Ingen skola idag. Han har hostat hela natten...

Ha en bra dag!
Kram Elle

Sirpa sa...

Hej Git! Krya på dig!
Kram Sirpa

Livet på Berget sa...

Hej Git
Trist att du inte är pigg men trädäcket piggar säkert upp. Ha de gott!
Kram
/Sara