tisdag 11 maj 2010

Huvudvärk...!


Idag har en av mina elever plus min mamma varit här på fika.
Vi har i vanlig ordning pratat hål i huvet på varandra, därav huvudvärken :)

Sambon sitter just nu på akuten och håller sin kompis sällskap, han har trillat med sin mc och brutit något i foten, ja..inte ens det var särskilt spännande.


(Mammas present till sambon)

Mer hade jag ej att rapportera.
Det händer ju INGET, vädret suger (6 grader ute..kallt!) så lusten att ens gå utanför dörren är minimal.
Jag lyckas övertala mig själv att stanna inomhus mest hela tiden, tur jag har bra övertalningsförmåga.

Kram


9 kommentarer:

Elle sa...

Här finns inte mycket mer att berätta om. Inget roligt och underhållande iallafall. Sitter i ett hav av gamla räkningar som ska sorteras inför deklarationen. Finns absolut roligare saker i livet!
Vädret är som hos er, men jag har faktiskt vistats lite ute iallafall. Nu ska jag ta en kopp koffein och sen ska jag slänga mig i pappershögen...*suck*

Vi kan ju alltid hoppas att helgen blir fin och händelserik igen! *ler*
Kram Elle

Vitt hus med svarta knutar sa...

Idag har det varit en sådan dag som jag inte gillar. Det känns som jag gjort millioner, akuta saker som bara blivit halvfärdiga. Det som var planerat har jag inte hunnit med. Ja ja det är ju en dag i morgon också...

Hoppas vi får en bättre dag i morgon!
Kram,
Regina

Sirpa sa...

Hej Git! Tack för din kommentar hos mig! Hoppas ni hade ändå en trevlig fika! Hoppas det gick bra med killen! Visst är det tråkigt med vädret som vet inte ens själv hur den skulle vara...soligt men kallt, lite varmare men regnit.....längtar till sommaren o värme! Har det bra! Kram Sirpa

NataljaOblonskaja sa...

Här har det faktiskt varit ganska skönt ute idag, och potatisen har kommit ner i jorden.
Men du har ju inte lidit av att vara inomhus med så trevligt sällskap:)
Ha det toppen!
Camilla

Black Iris sa...

Haha!
Javisst har vi en kall och lite märklig vår men det är ju nu det är skönt att jobba ute. När den riktiga sommaren kommer (om den kommer) så är det för varmt att uträtta något utomhus.

Kram Maidi

Birgitta sa...

Inte blir det värme den här veckan, utan regn är utlovat. I morse hade vi - 4 grader och det var vitt av frost. Då vill man helst ligga kvar under täcket.
Ha det skönt i södern.
Kram Birgitta

Nattmia sa...

Här har det varit dubbelt så varmt som hos dig så ute har det blivit en del..
Att snacka hål i huvvet är jag och mina kompisar med bra på :-) Fast huvudvärk är ju inget kul, hoppas det gått över.

Kram Mia

Livet på Berget sa...

Ja ibland är det lite stillestånd men det kanske är bra det. Då uppskattar man nog när det händer något kul mera. Trist med han som gjort sig illa, tur att det "bara" var foten. 6 grader var väl inte så illa, rätt så skaplig temp för Maj tycker jag:).
Ha de gott!
Kram
/Sara

Uttan sa...

Även om solen lyser så är det kallt i luften.
Men man vill ut ändå det är ju så roligt att få påta i jorden efter den här vintern vi hade.

Underbart litet hjärta Din Mamma köpte till Mannen.
Hjärtan kan vi inte få för många av.

Ha en bra dag!
Kram!