fredag 7 maj 2010

Fredag!!

I Måndags ville jag bara ignorera det faktum att jag hade ett arbete att gå till.
Men svisch så är det fredag, så najs!

Imorgon är det kalas här för sonen som fyller 10 år, ikväll är det städ och handla mat som står på schemat.

Nedan visas före o efter-bilder av en morgon med 3 barn i vardags-rummet.
De går fram som en virvelvind o efter dom kommer jag o återställer det hela.
Sådär är det visst att vara förälder..man går efter o fixar o grejar.
Igår fick jag en smärre brytning när jag kom hem, smulor på hela köksbänken.
Då lät det såhär när jag rusar in i köket för att laga mat åt de små grisarna:

Jag - MEN vad f-n är detta!? (ja jag svär..så är det bara..)
Barnen -Tystnad.
Jag -Jag har jobbat heeela dagen o har INGEN lust att städa efter er när jag kommer hem, kanske ska JAG fika o smula på ERA rum o sen bara gå därifrån?!
Barnen -Tystnad.
Jag -Usch!
Barnen -Tystnad.

Helt perfekt konversation enligt mig!


Före.

Efter.

Förra veckan kom det en blixt ur vår brödrost, sen dog den.
Det inhandlades snabbt en ny av ett visst märke (kolla bilden)
Denna är skitkass!!!
På denna rost finns det inget mellanting trots en ratt med 5 olika nivåer.
Man får antingen en smörgås som är helt o-rostad eller en hel-svart högst cancer-framkallande stenhård kolbit.
Vi saknar den gamla trogna rosten, där kunde man förutse hur smörgåsen skulle bli..tryggt o fint....*snyft*

Nu ska jag kasta mig i duschen, har trots allt ett jobb att sköta kom jag på.

Ha en skön Fredag alla!

3 kommentarer:

Black Iris sa...

Stämmer det du säger.
Det går inte att få tag i en bra brödrost längre tror jag.


Kram Maidi

Anonym sa...

hej mamma <3

Vita Falkens Lantliv sa...

Ja det där med hur det ser ut när man kommer hem från jobbet är ju totalt hopplöst. I min familj så är inte barnen tysta när jag svär min ramsa utan istället skyller dom på varann. Precis som det är bättre?*S* Tyvärr ser jag ingen förbättring efter mitt mildare utbrott heller:( Kallas nog hopplöst fall!
Trist med rostaren.....
Skön helg!
Kram Susanne