fredag 21 maj 2010

Celebert besök o VINNARE!



Idag har jag bytt från vinter-naglar till sommar-naglar.
Det tog lååång tid och var till viss del smärtsamt men ska ej tråka ut er med detaljer  eftersom min fördom säger mig att merparten av er är mer jordnära personer som ej gillar sånt trams.
Plågar ändå er med bilder över förvandlingen..  ;)


Vinternaglar.

Sommarnaglar som håller krampaktigt om godisskålen.

Igår fick vi besök av 3 fjäderfän.
Blivande maken o jag blev som heltokiga, länsade brödlådan o hämtade vatten åt de stackarna.
När vi stod där o gullade med dom kom vi på att vi har barn som kanske oxå ville vara med...ibland e vi lite svaga i tänket.
När de var mätta o o-törstiga så stack dem bara sin väg, kanske kommer de åter ikväll?


Utlottningen av handduken!

Vinnaren är..............
Grattis vännen!
Skicka ett mail till ljuvligtlantligt@live.se med din adress så kommer handduken som ett brev på posten :)


Nu är det FREDAGS-MYYYYYS!


ps. I nästa inlägg ska jag visa vårt nya husdjur.

7 kommentarer:

NataljaOblonskaja sa...

Jorå, visst är jag jordnära, fast kör med lite fransk manikyr ändå. Mest för att dölja all jord som inte går att tvätta bort.:)
Och snälla, INGEN mer spindel tack!
Skaffa gärna något trevligare husdjur:)
Ha en supertrevlig pingsthelg.
Camilla

Vita Falkens Lantliv sa...

Härliga naglar du har fått!!! Jag är nagelbitare tyvärr, men ett tag kunde jag spara och då hade jag också lite fransk manikyr!
Så jag önskade att mina var lika vackra som dina. Det är skönt att få snygga till sig nu till sommaren:)
Ha en fin fin pingst helg! Susanne

Elle sa...

Jag hör väl till dem som för det mesta har antingen jord eller annat skit under naglarna. Därför erkänner jag att jag inte känner till skillnaden mellan vinter och sommarnaglar. Är det som vinter däck och sommardäck ungefär...?*fniss*

Jag vet vilket husdjur du har nu...mina barn har två av den sorten. Gissa vem som matar dem...?
De är sega av sig och har överlevt två kalla vintrar utomhus.
Visst är de "tååå töta" i början, men efter ett par veckor minskar ungarnas lust att rengöra buren. Gissa vem som gör det nu....

Ha en skön kväll!
Kram Elle

Luiza sa...

Grattis till vinnaren =).

Åååh, vilka vackra naglar!!! Jag blir grön av avund...
Tänk , de skulle sitta bra på mig imorgon, när jag ska på bröllop...
Nåja, jag får hålla till godo med det jag har =).

Hoppas du haft en bra dag och en riktigt mysig fredag.
Ser fram emot att få se ert nya husdjur. Bara det inte är en spindel...

Vitt hus med svarta knutar sa...

Grattis till vinnaren!!

Vilka snygga naglar! Mina skulle verkligen behöva lite franskt;-)

Söta änder. Jag har haft besök av en mängd "nya" fågelarter och jag letar med ljus och lykta efter min fågelbok för det skulle vara så roligt att få namn på dem, alltså artnamn *fniss*

Ha en underbar helg!
Kram,
Regina

sylvia sa...

hei.
nydelige sommer negler,
deilig med forandring.
grattis til vinner.
ønsker deg og dine en herlig pinse helg,
klem fra sylvia

Maggan sa...

Hej
Vilken härlig blog, (bloggerska), nu kan jag fortsätta följa den här bloggen, (har lagg in dej på den här bloggen http://vindsromantik.blogspot.com/)

Ha en underbar Pingsthelg
Kramar
/Maggan