lördag 3 april 2010

Uppdatering...eller ja..


Dags för en uppdatering av läget, eller ja..allt är som vanligt så finns inte så mycket att skriva egentligen :)

Idag tänkte jag lite på alla fraser, koder o interna grejer man har för sig i en familj som enbart den familjen förstår.
Tex:

* "Mamma, gör så ni bestämmer"
(detta säger barnen i bilen när vi ska styra den bakre delens AC)

* "Får jag kryllig soppa?"
(Nudlar)

* "Jag är sugen"
(vill ha godis)

* "Kan jag ta sladden?"
(nätverkskabeln)

* "Kan du ta den tollen till mig?"
(kan betyda precis vad som helst..men vi fattar)

* "Det funkar inte!!"
(Trådlösa internet klabbar, förresten.. Com Hem SUGER!!)

* "Min sån har bara 1 streck"
(batteriet på mobilen)

* "Na na na!"
(detta betyder att maken är på G att kittla mig med sitt skäggstubb mot min hals..)

* "Kan jag få den?"
 (medans barnet sträcker fram handen i hallen=kan jag få bilnyckeln)

* "Du får inte ha min sån!"
(pojkarna bråkar om Lego)

* "Näe, ska vi?"
(dags för sängen)

Vi har massor till, jag ska anteckna dem efter hand ;)





Igår övertalade dottern mig till att köpa dessa Converse, jag tvekade, dottern tjatade o maken betalade..perfekt shopping när alla gör sin del!
Detta urgulliga choklad fick jag oxå..kommer att spara det i evigheter!
 (Iallafall över helgen..kanske..)

Som tack för allt fint gav jag mannen ett påskägg med exklusiv choklad, han lär få ha det helt för sig själv eftersom jag ej tål nötter o givetvis var det nötter i dessa..tur för honom..
 (Hur tänkte jag egentligen!?)
Imorgon bär det av till Morris (barnens mormor), får troligtvis massa god mat i hennes superfina radhus.
Jag ska med kameran dit en dag så ska ni få se på Shabby när den är som bäst..hon har koll!
Avis, jag..? *fnyser*

Påsk-kramar till er alla!


6 kommentarer:

Nattmia sa...

Ja såna där koder har nog alla familjer, ord och meningar som bara de riktigt insatta (familjen) förstår :-)

Ha nu en bra natt och en härlig påskdag..

Kram Mia

Smultron på ett strå sa...

Kul reflektion, måste fundera över vad vi använder hos oss. Ha en skön fortsättning på påsken!//kram maria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jo men det stämmer, vi har oxå en del koder och uttryck. Många av dem lever kvar sen barnen var små. "Ketchahopp"= ketchup; "kissa på katten"=ropa på katten, man säger ju kiss, kiss, kiss.
Senare tillkomna är "tack för en trevlig hemmakväll"=synd att du somnade i soffan, nu går jag och lägger mig;-)
Önskar dig en fortsatt mysig påskhelg!
Kram,
Regina

Elle sa...

Med säkerhet har vi också koder, kan bara inte komma på någon just nu men ska försöka lägga märke till det!
Det där med nötchokladen var en stor miss, man kan ju verkligen undra vad du tänkte på...*ler*

Ha en skön söndag!
Kram Elle

Tina sa...

fniss.. låter ju som här hemma..hihihihi....
Önskar dig en fortsatt underbar påskhelg.
Varm kram Tina

Annbritt Schmützer sa...

Läst ikapp lite.Har haft fullt upp med utförsäljning och vassa diskussioner på min blogg..

Försöker koppla av nu..
Vill önska dig min favvoblogg Glad påsk!

annbritt