torsdag 22 april 2010

Tänk laktos!!


Häromdagen satt jag, sambon ,dotter o dotterns kompis och hade en diskussion ang något.
Vi drev med dem (som vanligt..) och kompisen blev kluven ifall vi skojade eller talade sannins varpå min dotter utbrister till sin kompis:

-Tänk laktos nu!!

Efter viss förvirring fattade vi att hon menade "Tänk LOGISKT"


Jag fick en ny klocka (den på bilden) av sambon för ett tag sedan.
Uuuunderbart vacker är den.
Sambon skulle byta batteri på den då den hade stannat men konstaterade  snabbt att felet berodde på att den var helt rostig inuti.
Min gamla klocka tålde vatten finfint men vissa klockor är kinkiga för vatten....
Gud vad mesigt.

Kram!


3 kommentarer:

Angels & Roses sa...

Vilken underbar klocka du har fått, så fin en sån skulle jag kunna tänka mig att ha! vart kan det ha köpts?? kram

Angels & Roses sa...

Ahaa ja den var då verkligen fin. Kram

Nattmia sa...

Ja vad mesigt att den inte tålde vatten.. Men snygg är den och du får ha den som smycke :-)

Inte lätt med alla ord.. Laktos eller logiskt, nästan samma.. Eller inte ;-)

Kram Mia