fredag 23 april 2010

Stora flickan!

Dottern börjar bli stor.
Sedan några år tillbaka har dottern hårinpackning med jämna mellanrum men nu är det även ansiktsmasker som gäller.
Jag har ett tag försökt få med tösen till att "fixa-fejjan" hos någon ansikts-människa men detta har hon blå-nekat ända tills nu...
Nu vill hon!!
Åhh vad mys det ska bli!
Hon o jag i samma rum i varsin varm skön säng med varsin liten människa som smörjer, plockar o rensar hyn.
Vi kommer att komma ut med rena och lyckliga ansikten :)

Ps. Finns det ngn nedre åldergräns för det där förresten, ngn som vet??


Min dotter förstår inte alls varför jag blir sådär glad för att hon vill göra saker tillsammans med mig.
Hon förstår inte min kärlek..
Varje dag frågar jag henne hur det gått i skolan, med kompisar osv.
Ibland när hon berättar något så kan jag fråga tex: "Varför blev det så tror du?" "Vad tror du själv att lösningen är?"
Då tittar hon konstigt på mig o säger: "Inga såna utvecklings-samtals-frågor nu mamma!"
Jag antar att det är en yrkesskada :)
Alltför många barn och ungdomar har det rent ut sagt förjävligt hemma, jag vill att mina barn ska känna trygghet o att de kan prata med mig om precis allt (även om de ej kommer att göra det såklart)

Kärlek är min familj.
Min familj är min kärlek.

Kram

10 kommentarer:

Nina sa...

Vad härligt och komma iväg ensam med tösen... de är såna stunder som verkligen värmer hjärtat!
Härligt!
Ha en underbar helg Git
Kram Nina

Susanna Lorraine sa...

Hejsan!

Kan inte motstå att skriva en liten rad =)
Hur ledsen, arg, irriterad man än är så kan man aldrig lämna din sida utan ett gott skratt eller ett leende.
Bara så du vet =)

Trevlig helg
Kram

Luiza sa...

Jag vet precis hur du känner!
Tänk, vad mysigt ni ska få det =).
Jag tror din dotter vet precis vad du känner för henne, när det kommer till kritan. Man vet ju själv hur man var som tonåring... Man tyckte allt var tjat och gnat, förstod inte att det var väl menat...

Ni kommer säkert få en toppendag.

Har en specialare till dig inne hos mig om du vill ha den.
Ha en fin helg, vännen!
Kram/
Luiza

Nattmia sa...

Vad mysigt med en mamma-dotter dag..

kram Mia

Desirée sa...

Måste bara säga att du är en bra mamma som är "som du är" det är inget som hon tänker på nu, snarare att hon berättar för sin kompisar att, ÅÅÅÅ fy vad mamma är jobbig och pinsam! Men jag hade det precis lika när jag växte upp, jag fick göra det mesta, mina föräldrar "förbjöd" mig aldrig att göra saker utan det fanns ett villkor, det var att jag skulle prata och berätta för dem vad jag gjorde och vad som hände och SJÄLVKLART tyckete jag att dom var JÄTTE jobbigga och PINSAMMA men min mamma sa alltid något som alltid fick mig att berätta allt för henne och detta sa hon: Det spelar ingen roll vad du än gör för jag kommer alltid att få reda på det, så det är lika bra att du säger det till mig i stället för att jag ska få höra det av någon annan och de har lagt till en massa "osanning" i de hela. Och jag kan säga, visst jag är inte gammal (22år) men det har verkligen gjort mig till den jag är idag, har inte problem med att berätta saker som kan vara jobbiga eller pinsamma för jag vet att min mamma finns där för mig för att hon vill visa att hon bryr sig om mig så jag känner mig älskad vad saken än handlar om! Jag tycker verkligen att du ska fortsätta vara "dryg", "jobbig" och "pinsam" mot din dotter för det spelar ingen roll om hon inte ser det nu men när hon blir äldre kommer hon att vara dig tacksam att du fanns där för henne även om hon inte kände sig tvingad att berätta ALLT för dig! såna föräldrar som du och mina föräldrar får lyckliga barn, det kan jag lova!!

Kramar Desirée

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt med en mor-dotter dag.Underbart och härligt att bli ompysslad.Önskar dej en skön dag vännen Kramar Rita ♥

Elle sa...

Jag vet inte om det finns en undre gräns. Har sett att småtöser i Amerika får behandlingar. Men de är ju som de är där! *ler*

Det är inte lätt alltid att få ungarna att berätta och prata. Jag brukar säga att de kan berätta allt för mig, att jag varken skrattar eller dömer. Men jag tror knappast att jag själv var särskilt villig att berätta allt förmina föräldrar...*fniss*

Ha en trevlig beautydag med dottern!! Jag sätter mig i solen med en kopp kaffe och hoppas på lite solbränna nu!
Kram Elle

Emmas utsikt sa...

Så fint skrivet. :) Du är en bra mamma du! Mysigt med en tjejgrej tillsammans. Det har min mamma aldrig gjort.
Nej här är det fortfarande tjockt i snoken, läkarn kunde inte göra nåt, det är bara en KRAFTIG förkylning, så det är bara att köra på tills det är ute ur kroppen.

kram!

Fransk inredning sa...

Det låter fantastiskt! Hoppas att ni hade det skönt..Jättehärlig blogg du har Kramar Susanne

Skoogstrollet sa...

Ja, det låter mysigt med samvaro och aktiviteter tillsammans, men jag hoppas verkligen att hon inte kommit upp i åldern med finnar för då gör ju en ansiktbehandling sjukt ont. Det är åtminstone min erfarenhet, då känns fotbehandlingar bättre ...