tisdag 20 april 2010

Rice Vs Willys.

Idag var jag på Willy´s.
Där sprang jag på deras nya sommar-sortiment.
Jag har en del Rice-muggar som jag älskar men jämför alla dessa bilder o avgör själv vilka som är Willy´s och vilka som är Rice.......

Vi bor nära både Willy´s, Maxi och City gross men sedan flytten hit handlar vi till 95% på Willy´s.
Idag handlade jag kött, grönsaker, frukt, bröd, färska örter, schampo, deodorant, olika pålägg, ägg, mjölk. smör, margarin, kaffe, o´boy, kakor, godis, tvättmedel, strumpor o boxershorts åt pojkarna, kryddor, muggar, dressing, juice, servetter, vileda-mopp, halstabletter, tuggummi, blommor, tidning mm mm mm..(vi är 5-6 st i familjen.)
Allt detta resulterade i 6 proppfulla kassar som kostade 1100 kr!

I andra affärer kommer vi inte särskilt långt på 1100 kr.
Det är tack vare Willys som vi har råd att flyga utomlands..(Skiiiit!! *se inlägg nedan)
Tack Willy´s!!?







De översta bilderna är äkta Rice, de andra är från just Willy´s.
Faktiskt riktigt najs kopia I think!
Tilläggas bör att Rice-muggarna kostade  49Kr st och Willy´s-muggarna 9.95 st.

VAR handlar ni o vad är din motivering?

Nu ska jag försöka få Miss Sjukling (dottern) i säng, blir ännu en Vab-dag imorgon.
Ses då! :)

Kram


9 kommentarer:

Livet på Berget sa...

Jag handlar också på Willys, de har oslagbara priser och bra nog sortiment för oss. Köpte supersöta skålar där förra året, muggarna var ju jätte fina.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Tina sa...

Hej vännen!
Å, vi har inte Willys!! =( Men vem vet.. rätt va det är så kanske "han" kommer hit oxå =) Hoppas =)
Krya på dig kram till din dotter & en varm kram till dig!!
Tina

Lantliv sa...

Här har du en Willy anhängare till...super fina koppar...finns ju ingen anledning att köpa dyrt!

Känner precis igen mig om din flygrädsla....tårarna rann ner för mina kinder då vi startade under vår resa till Istanbul...byte i Frankfurt ...så jag var tvungen att gå igenom fyra starter.....bara att ta sig igenom annars kommer vi ingenstans!!
kram Anne-Lee

Nattmia sa...

Vi har både Willys och Maxi här och Maxi är ju bra mycket dyrare men det har blivit att vi handlat där mest.. Men det håller jag på att ändra på nu..

Ja mycket skillnad är det ju inte på muggarna :-)

Kram Mia

Marie sa...

Är muggarna i plast eller porslin?? Har en hel hög såna i olika färger som man fick om man köpte Pågenbröd förra året. Men de är i plast men ser ut precis så! Skitbra muggar!!

Annbritt Schmützer sa...

Är inte glad åt att man kopierar..detta pga av mitt yrke..en yrkesskada!

Vi handlar delvis på willys men mycket på coop då vi har dom i grannhuset!

kram

Elsa och Helena sa...

Ja, jag kan inte skilja muggarna åt...så det var ett fynd du gjorde...:) Härliga färger också.

Jag brukar handla på Willys ibland med samma motivering som du...alltid glatt överraskad vid kassan!!

Kram Helena

Angels & Roses sa...

WOW! Har dom såna på Willys?? MÅSTE DIT jag med. Hoppas det inte gör nåt att jag härmar. Tack snälla Git för din kommentar. Älskar också bebisar och vart lite sugen själv hihi men för min del går det inte mera. Suck men jag kan låna Liam. Ha en fin kväll kram

Emmas utsikt sa...

Willys är skitbra! Men finns inte här tyvärr.

...laktos... hehe påminner mig om när jag som 10-åring käckt sa "jag är naturell" när jag skulle säga "neutral" när lärarn frågade vilket lag jag höll på i fotbolls-vm. Han skrattade och jag ville sjunka genom jorden.

kram!