tisdag 27 april 2010

Mina rädslor..


För några år sedan så var jag en så gott som orädd person.
Men med åren har jag blivit en jävla mes helt enkelt.
Jag har delat in mina rädslor i 2 kategorier.
Rädslor och Skräck-rädsla.
Rädslor.


* Maskar och larver.
 Obehagliga små kryp som påminner mig om att jag har nackhår.

*Punktering på bilen.
JAG kan fan inte byta däck o absolut inte med den giga-bilen med 6 bultar på varje däck!

*Flyga.
Usch usch usch.. Nära-döden-upplevelse.

*Att bli arbetslös.
 Rättare sagt är det arbetsförmedlingen som skrämmer mig, de är inte riktigt som alla andra!

*Att tappa förståndet.
 I höstas kände jag att jag var på gränsen att få ett psykbryt, såg framför mig hur jag en dag började skrika o slita mitt hår medans jag sprang ut från jobbet. (I fantasin alltså..)

*Äckliga människor.
 När jag möter en sådan person så håller jag andan för jag vill inte "andas in" dem. Weird? Ja!

*Eld.
Den enda grill jag tänder är engångsgrill. Hatar att tända med tändvätska, får för mig att det  ska flamma upp på mig o att hela jag springer runt som ett eld-inferno.

*Inkompetenta läkare
. Man sitter o berättar vad som är problemet o de kontrar med "-Vad tror DU att det är?!" Hmm..ja..hade jag vetat det så hade jag väl för fan sagt det!?

*Inkompetenta lärare.
En av mina barns lärare..hmm..Hallå,HUR i all världen kan denna jobba med barn?!

*Tröga grannar.
Att våra grannar ska bråka sönder även denna sommaren. De slutar inte ens bråka (ett gift medelålders par) när SAMTLIGA grannar sitter ute o äter ca 1 m därifrån. I sommar kommer jag att skrika ifrån om de inte slutar:
Respekt mannen, respekt!!


*Döda djur.
 Jag menar avlidna djur..örk..fast avlidna människor är ju inte helt fräscht heller.

*Ollonborrar.
Namnet är fantastiskt kul men varelsen är sjukt äcklig o skrämmer mig!

Skräck-rädsla.

* Olyckor.
 Att det ska hända barnen,sambon eller övriga familjen något.

*Maginfluensa.
 Bryter hellre bägge benen...

*Att krocka.
 Jag hatar att åka bil när det är halt, regnar osv.. När sambon kör brukar han pika mig för att jag sitter o bromsar, han har helt rätt :)

*Mat-noja.
 Att hamna i en situation där jag måste äta av maten när jag fått för mig att den är dålig/otjänlig.

*Baciller.
Handsprit är min bästa vän. Kisar jag riktigt mycket tror jag mig se dessa små äckliga rackare. Därav tar jag endast av de ÖVRE lådorna vid lösgodiset. Fatta hur mycket "mys" som finns i de nedre.....






Kramen



5 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

Hörru oj... låter inget vidare det där alltså...

Min farmor tog på sig glasögonen för att se maskarna i hallonen. Farfar tog av sig glasögonen för att slippa se dem! Själv tycker jag inte om hallon, så det löser ju problemet.

;)

Luiza sa...

Haha, jag kan inte låta bli att skratta lite. Inte för att det är kul med dina rädslor, utan för att vi är samma lika!!!
Du beskriver det så otroligt bra.
Jag känner verkligen igen mig. Särskilt i skräck-rädslorna.
Olyckor och krock, är nåt som skrämmer mig...Sitter också och bromsar när han kör...

Ha en fin kväll. Trots dina rädslor.
Kram/
Luiza

Annbritt Schmützer sa...

Men är du verkligen säker på att du inte varit så här tidigare..Detta kan inte bara ha kommit så där..

Inkompetenta läkare= Får dom lära sig att säga så under utbildningen..ha ha ha ha har fått samma fråga och jag har tänkt exakt likadant..Inte bara tänkt jag har sagt det till läkaren i fråga IDIOT.

Annars så har jag ett fantastiskt katastroftänkande som går utöver det vanliga!

Men bryter du verkligen benen istället för maginfluensa??
kram

Livet på Berget sa...

Oj Git, det var en diger lista det där. Jag har fått hjödskräck så här på äldre dagar det är märkligt för jag har ju sysslat med klättring förut. Fastnar alltid för äventyrskillar så skidåkning, klättring och dykning har hört till min vardag, nu förstår jag inte riktigt hur det gick till. Tobbe är ju då skidåkare och klättrare så jag måste väl börja igen nu då och det känns aningens panikartat. Ha de gott!
Kram
/Sara

Sirpa sa...

Hej Git! Jag tycker inte att det där låter konstigt! Vi har väl alla nån rädsla eller skräck! Jag gillar inte höjder och getingar (osv:) Har det bra! Kram Sirpa