måndag 12 april 2010

Måndagar SUGER!


I köket hör man dottern 11 år och sambons samtal, de har ett eget språk:
"Åhh, nu blev du ÄGD!!" "Moki!!" "Freschi" "Uhhhhh" "Chuckie"
Man fattar inte så mycket men de tycks göra det som tur är..



(dottern har fotat sina coola Converse)

Igår grillade vi, frågan är varför korv smakar heeelt annorlunda ute än inne.
Beror det på luften, nöjet att lyssna på grannarnas bråk (shit my god vad de kan tjata på varandra!!) eller bara det faktum att när barnen spiller rostad lök så kan jag säga "Det gör inget, inget alls kära du för nu är vi UTOMHUS"
Efteråt grillade barnen marshmallows..de blir så vackra då..marshmallowsen alltså, inte barnen!

Ljus vacker bild, solen smeker de vackra vingarna..
Inne i min själ lyser inte ett skit.
Jag har pms, trött på jobbet och tycker att alla rimligtvis borde anpassa sig efter mig just nu :)


Kram!

10 kommentarer:

pysseltanten sa...

Hihi...men hallååå där PMS-kossa....=)))
Fy hundan att komma ivägen för dej såna dagar...=))))
Vackert med vingarna i ljuset...=)))
O eller huuuur??...VARFÖR smakar korv så HIMMELSKt gott ute...fattar de bara inte...men men...GOTT e de iaf..
Ha de gött nu...o sköt om dej o din PMS...hihi...
Kraamizar Git

lottens vita och gröna sa...

uuu såna dar är helt enkelt obra, unna dig nåt gott, brukar hjälpa...typ gooo choklad!
ljuvlig änglavinnge bild git!
och dojjorna är coola som bara den!
må väl, varmkram lotten

Emmas utsikt sa...

Jag menar ju att korven smakar bäst utegrillad på grund av bismaken av bränd gasol... ;)

Tror vi inviger i helgen!

Elle sa...

Tycker att du speglar mitt hälsotillstånd relativt bra! *fniss*

Inte bara korv smakar bättre utomhus. Som barn borstade vi tänderna utomhus när vi besökte farmor och farfars sommarstuga, även det smakar bättre ute! Om det nu kan smaka gott att borsta tänderna vill säga...

Ha en skön vecka, nästa vecka blir nog bättre - utan pms! *ler*
Kram Elle

Desirée sa...

Vad härligt, grilla! Måste ta årets första nu någon dag om solen vill titta fram lite mer denna vecka. Vilka roliga grannar du måste ha hos dig haha.. här där jag bor är det bara gamla gubbar och tanter som måste höra på mig och min sambos diskussioner så här är det vi som är "dom där" grannarna haha :) Usch då, håller mer Lotten, vräk i dig massa choklad! Ha det så bra som det går i alla fall. Kram Desirée

Nattmia sa...

Visst är det så.. Att alla andra skall anpassa sig efter oss när vi har PMS.. Borde vara en regel som måste hållas av ALLA ;-)

Grilla är gott och som du säger så smakar det mesta mycket bättre då :-)

Kram Mia

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Här kommer en bamsekram från en bloggvän för att du ska känna att livet är sååååå härligt (sopa bort Pms en) Njut av dagen, vännen.

Ha det underbart
KramKram
Lotta

Livet på Berget sa...

Ja ibland är skitdagar bra för då kan det ju bara bli bättre sen. Det är gott att äta ute det håller jag med om. Vacker änglavingebild.
Ha de gott och hoppas denna dag blir bättre.
Kram
/Sara

kullervilla sa...

Du får mig allt till att skratta...
Härligt att vara ute och njuta...stäng öronen
Gillar dotterns converce, köpte också nya sådana men de är brun/rutigta...finns inget skönare.
kramiz//kullervilla

Annbritt Schmützer sa...

rolig som vanligt*L*
Sånna vingar vill jag oxå ha....
I like
kram