måndag 19 april 2010

Glömsk o efterfrågat recept.


Igårkväll låg jag o funderade på något kul.
Detta kuliga bestämde jag mig för att göra ett inlägg om..nu ska jag bara komma på vad det roliga var!?
Herregud, vad händer med mig?!
Igår skulle jag tex noppa ögonbrynen..men när jag tittade noga i den där hemska förstorings-spegeln insåg jag att det var merän ögonbrynen som behövde noppas!
Visste knappt var jag skulle börja.....eller sluta heller för den delen ;)
Som om inte detta var nog så ryckte blivande maken ett SVART hårstrå på min HALS (!?!)

Jag börjar få hår på hemska ställen o minnet sviker.
Det här åldrandet är ju hur skoj som helst :(

I veckan ska det beställas tid hos frissan och någon hud-människa som kan strama, plocka, noppa, klämma, ånga, smörja och fixa till fejjan på mig.
Frågan är bara om jag kommer ihåg att beställa tid o sen kommer ihåg att gå dit med tanke på minnet som sviker..




Några av er ville ha receptet på blivande makens Lövbiffs-rullader.
Denna rätt är perfekt eftersom den känns lyxig men är sååå enkel.
Man kan dessutom göra den dagen innan=perfekt bjudrätt!

Här kommer det (maken får ev redigera sen om jag glömt ngt):

*Lövbiffar.
*Bonjour-ost i valfri smak. Maken brukar ha vitlök eller grönmögel. (sån där mjukost på burk som man har på kex)
*Svartpeppar, salt,vitpeppar.
*Grädde.
*Tandpetare.
*Soja.
*Buljong.

Lägg ut lövbiffarna på tex en skärbräda o krydda dem på bägge sidor.
Lägg en lagom klick (ca 1-2 msk) ost i mitten, rulla ihop o försegla med några tandpetare så de håller sig ihoprullade.
Stek dem med margarin i stekpanna så de blir bruna runtom, ta upp dem.
Häll i grädde i pannan så att det blandas med allt det goda som är kvar efter biffarna, tillsätt soja, buljong, kryddor o smaka av.
Lägg tillbaka biffarna i pannan och låt dem puttra i grädden i ca 10 min.

Servera med valfri potatis eller ris.

Skitgott!




Idag är jag hemma med stora dottern.
Hon har ont i halsen, feber o ser allmänt helkass ut.
Ska hålla mig på behörigt avstånd!!
Till eftermiddagskaffet ska jag läsa den nya Jeanne Dárc *längtar*

Kram

8 kommentarer:

Farmor Agge sa...

Ha en skön dag!!!Kramiz..:)

Nattmia sa...

Åldrandet är härligt... Nästan alltid ;-)

Ha en bra dag och hoppas dottern snart frisknat till..

Kram Mia

NataljaOblonskaja sa...

Usch ja, har också upptäckt "nytt" hår. Mina hårstrån är nästan helt vita och de har man inte sett så mycket av när även huden var vit, men nu, efter semestern syns de desto mer. Är tydligen helt vitluden i hela ansiktet, det fanns tydligen något positivt med att vara blek, då syndes de ljusa håren i alla fall inte.

Tror nog jag ska testa det där receptet, gillar allt som är gott och går fort.
//Camilla

Elsa och Helena sa...

Hoppas nu innerligt du komer ihåg att boka de där tiderna...:) Låter ljuvligt att få bli ompysslad och uppfräschad...skulle behövas här också!

Kram Helena

catthie sa...

Hej Vännen
hoppas dottern blir bättre och att du slipper bacillerna.
Minnet ja det sviker mellan varven.
Den rätten lät jätte god så den ska vi prova.
ha en trevlig kväll

kramar Catthie

Annbritt Schmützer sa...

Sjukdom och elände..Skickar lite kryapådigkramar till dotra.

Skönt att bli ompysslad hoppas du inte ser ut som en välbankad tomatpizza efteråt*L* Man brukar inte vara direkt snygg direkt efter när det klämts och masserats..

Själv upptäckte jag att jag har en kraftig hårväxt i svanken .Där man aldrig ser eller når..Det va sambon som efter flera år säger du är rätt luden där..RÄTT LUDEN jag ser ut som en långhårig katt ..Snacka om att jag försöker med rakhyveln nå och komma åt för vem vill vara håriga damen*L*

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Åhh vad underbart att beställa tid o få facet vidgjort. Det var en god idé som jag tänker ta efter.

Ha det underbart
KramKram
Lotta

hemma hos lilla mej sa...

Vad gott att få bli ompysslad.a en fin dag goa du .Kramar Rita ♥