fredag 9 april 2010

Fredag, najs!


Helgen ligger framför oss men lär försvinna lika fort som den kom.
Givetvis ska ena barnet på kalas imorgon och på söndag ska styvdottern hem, dvs har vi inte en enda orörd dag.
Detta stör mig.
Jag vill ha iallafall 1 HEL dag som är orörd då vi alla kan vara tillsammans hela dagen  och göra något kul men såklart ska någon liten terrorist ha kalas var o varannan helg!
Vi ska åka till mamma under kalas-tiden, det är inte bara kul utan oxå mys.

Vi var nyss ute på promenad, solen sken men såklart ska det blåsa kuling så öronen höll på att frysa sönder o trilla av!

Nu ska jag messa några av mina elever som jag är lite extra orolig för o kolla så att allt är ok med dem.

Ha en uuuunderbar fredag!

Kramen

5 kommentarer:

Livet på Berget sa...

Så fint att du kollar upp dina elever! Ja man behöver lite oplanerad tid på helgerna, det är då man vilar bäst.
Trevlig Helg
/Sara

Elle sa...

Alltid är det något! Lovet kändes lite hackigt, körde bara mellan kompisar kändes det som. Planerade in ena ungen så att det passade med den andra ungens planer. Ibland kom andras snorungar till oss och röjde genom kåken. Idag har jag bara varit på benen och farit hit och dit och jag känner mig helt ledbruten. Tur att det är fredag!!!
Även våra helger har sällan "hela" dagar. Egentligen bara söndagar, eftersom min man jobbar sex dagar i veckan...
Ha en skön fredagkväll!
Kram Elle

Det Ljuvliga i Livet sa...

Jag håller med dig totalt om att vilja ha åtminstone en dag "fri" från en massa måsten.
Vardagen är ju annars full av en massa måsten och kvällar likaså. Och när man gör som jag som jobbar varannan helg så vill man helst bara vara den helg man är ledig. Men samtidigt så vill man ju ha kul och träffa vänner, ugås med familj och ev. lite släkt! Samt städa det man inte hinner under veckan! Alltså är helgerna för korta!
Men trevlig helg på dig, det skall i alla fall jag försöka då jag har bokat av alla "måsten"! Få se om det håller!

Kram Amie

Tina sa...

Hej Git!!
Hoppas du mår bra!
Ja, jag håller med dig.. ibland känns det bara för mycket av allting.. så viktigt att få iallafall en dag där man gör´det man KÄNNER för.
Men va gulligt att du messar eleverna!! Tror inte det är många andra som gör det! Du har ett stort & omtänksamthjärta!!!
Varm kram & trevlig helg!!
Tina

Annbritt Schmützer sa...

Terrorist..ha ha ha du har en underbar humor och ett stort hjärta som jag ser!
Ha en skön helg.
För mig är det alltid som ett skott i natten att vara ledig då jag bara får några timmar på söndagen*L*

kram