söndag 4 april 2010

Dammtussarna anfaller!



Imorse eller rättare sagt runt 10.30-tiden när de där figurerna med långa ben hade hasat sig ner för frukost (barnen) så berättade jag dagens schema.
Schemat bestod av att samtliga barn skulle städa sina rum grundligt och bädda rent i sina sängar INNAN kl 13.30 för då skulle vi på påskmiddag.

Barnen tittade på mig med en sorts tomhet alt hat i blicken men sen..ja sen så gjorde de som vi  sagt!?
Nu är det JAG som sitter med en konstig blick, chockad alt chockad.

Självklart hjälpte vi till att bekämpa enorma dammtussar, sortera (=kasta) leksaker och lägga på nya sängkläder.
Jag o sambon är ett oslagbart team vid dessa tillfällen, går fram som två skoningslösa cykloner :)

Eftermiddagen spenderades hos kära mor med goood mat o många skratt, härligt!
När blivande maken skulle handla köpte han blommor åt mig..ok..jag bad honom köpa blommor men åååhhh vad fina!
De är enorma med så vackra kringelikrok-blad som formar sig efter varandra helt perfekt..
Ja jag älskar rosor o speciellt vita, ljusrosa el champagnefärgade!

Kramen till er alla!

10 kommentarer:

Elle sa...

Inte alltid lätt att övertyga, de där figurerna med långa ben...*ler*

Vad gäller rosor tycks vi ha samma smak. Förra året köpte jag mina allra första rosor till trädgården. En underbart fin vit sort, med tjocka knoppar, beredda att slå ut. Tyvärr hann jag aldrig uppleva hur de blommade, tre dagar senare hade rådjuren ätit dem till frukost...

Ha en skön kväll!
Kram Elle

Nattmia sa...

Jag är med alltid lika chockad när barnen gör som man säger när det gäller städning och helst om de råkar göra det utan att man bett dem :-)

Hanu en bra annandag..

Kram Mia

Smultron på ett strå sa...

Det går ju snabbt när man hjälps åt, synd bara att somliga har så svårt att inse det... Det verkar som om din överrumplingsstrategi funkar, ska testa den nån dag. Godnatt!!!//maria

Tigris Predikantan sa...

Ja ... se så det kan bli *ler*!
:)

Elle sa...

...kanske du kan svänga över dina långa ben till min blogg och ta med dig det som tillhör dig?
Kram Elle♥

Lokki sa...

Du har så herlig humoristisk snert på dine innleg!!
*latter*
Ja hybelkaninene kom plutselig tilbake fra påskeferie her også... De formerer seg fort gitt!
For noen herlige roser du har fått av din kjære, og jeg er så enig, roser ER vakkert!!
Har du lyst Git har jeg sveivet igang en liten GiveAway og det er sabla kost om du har lyst til å bli med ♡♡♡
Ønsker deg en strålende 2.påskedag!!
Klem Lokki

Tina sa...

Hej Git!
Jag bara ÄLSKAR dina inlägg!!Du får mig alltid att fnissa!!
Ja, ibland kan barnen verkligen göra en förundran..hihihi..
hoppas påskmiddagen blev bra!!
Varm kram Tina

Livet på Berget sa...

Så duktiga långbeningar ni har och så skönt att få rensat. Vackra blommor!
Ha en fortsatt fin påsk!
Kram
/Sara

Måd - Himla lantligt i My Precious Home sa...

Tjing i långben-familjen :o)

Vill se bilder från din mors hem Git... :o)

Ser fram emot det....

Allt gott o kramar

Måddan som jäser i soffan medan "my lover" städar... :o))))))))

Sari sa...

Dammtussarna anfaller!!! Hihi!! Här hos oss håller nog dammtussarna på att förbereda sig för en attack..!
Jag märker hur de börjar samla ihop sig....
Kul överraskning när barnen hjälpte till med städningen! Annars är det ju ett evigt tjatande om just städning.....
Ha en fortsatt fin annandag påsk!
Kram Sari