tisdag 6 april 2010

Dagens olycka.


Idag var jag på jobb, satt i möte när mobilen ringde från privat nummer.
 De enda som ringer från privat nr är mitt jobb, barnens skola eller dotterns kompis.
Jag hann ej svara men blev snabbt uppletad av en kollega som informerade mig om att någon av mina söner skadat en tand på skolan.

Efter att pratat med sonens lärare hämtade jag honom.
Det visade sig att sonen hade dykt i en av bassängerna på simskolan o krockat med botten.
Han var UR-GULLIG med sin halvt avslagna tand!! (Liknade Kalles kaviar-killen)
Sonen höll inte alls med mig om att det var gulligt utan ville få tanden fixad på momangen!
Det tog ca 30 min hos tandläkaren sen var det klart.
Jag som tyckte han såg så busig ut i den där söndriga tanden..skit..

Tillägg: Allt är anmält till alla möjliga försäkringsbolag efter konstens alla regler.
(bild tagen från nätet men ungefär så såg det ut)




Idag är vi helt slut!
Vi är sjukt bra på att vända på dygnen på samtliga lov..
Alla längtar tills vi kan gå o lägga oss ikväll, jag ska förbereda med pyjamas o vika upp täcket redan vid 19-snåret för att sen bara kunna kasta mig handlöst i säng ca kl 20.15 ;)



Kramen alla söta!

Ps. Ett inlägg om våra klantiga skador följer inom kort..fnissar bara jag tänker på det!





10 kommentarer:

Emmas idéer sa...

Ååå vad jag känner igen mig. Jag slog ut båda framtänderna när jag var yngre.
Jag snurrade så bra så på ett stålstaket å fick stängslet rakt i ansiktet...

Nu sitter jag här med 1 framtand då den andra helt plötsligt fick för sig att gå av helt istället..

Självklart gäller inte försäkringen längre och jag får kosta på ca 40.000 själv för en ny.. suck...

Alla tycker jag är sååå söt så med en tand men inte jag själv då så klart... (jag har en "löstand" när jag går ut som tur är ha ha...

Kramar till er

Tina sa...

Hej!!
Men ååå... liknande hände min son för några år sen, fast han krockade med sin moster istället för bassängen.. fniss.. men fick inte ni ringa försäkringsbolag mm ? Dwr fick jag göra.. en massa krabb!!
Hoppas ni snart kan krypa till kojs! Jag är oxå helt slut idag & planerar tidig säng jag oxå =)
Varm kram Tina

Gunilla sa...

Vilken onödig olycka. Men tandläkarna är ju skickliga på att fixa till.
Tur att de inte blev några andra skador.

Ha en fin dag
kramen/Gunilla

Elle sa...

Min äldste son snubblade över något på skolgården och ett hörn av framtanden flög av. Hans klasskompis blev också av med ett hörn när han var och badade. Ingen ovanlig olycka alltså, fast väldigt retlig!
Mina yngsta barn har helt och hållet missuppfattat det där med lov, de lägger sig senare och vaknar tidigt!!?? Hur gör man för att de ska göra tvärtom?? Tonårskillarna har mer vett i kroppen, de lägger sig sent och sover lääänge!
Ha en skön kväll!
Kram Elle

lzomaha sa...

hurra för dej som hanterade det så bra - hoppas lillkillen är nöjd oxå och att ni alla sover jättegott ikväll. KRAM

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Fy för tandskador, inget vidare men det är ju fantastiskt vad de kan laga till det. Bara man slipper det onda. Charmig bild på isbjörnen.

Ha en fin kväll
KramKram
Lotta

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Fy för tandskador, inget vidare men det är ju fantastiskt vad de kan laga till det. Bara man slipper det onda. Charmig bild på isbjörnen.

Ha en fin kväll
KramKram
Lotta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Usch jag ryser för jag tänker på vad som skulle kunna hänt...din grabb hade "tur" att det "bara" var ett hörn på tanden. Min lilla dotter snubblade för några år sedan och slog ut en framtand, den andra gick av och det gjorde armen också...vi var på semester och det var semestertider på sjukhusen också. Vi blev skickade till tre olika sjukhus innan de kunde ta hand om oss...eller jag menar tjejen...men vi var ganska skärrade allihop.
Kram,
Regina

Annbritt Schmützer sa...

Inte kul med tänder*L*
Har själv en liknande skada som bara slipades jämn som tur var inte lika mycket borta..Vet inte ens om min mamma visste om att det var försäkrat .Å andra sidan hände detta på medeltiden*L*

Sov sött*L*

Nattmia sa...

Klantat med tänder har jag med.. Ramlat över styret på min cykel och slog i backen, som tur är blev det bara en spricka i den :-) Behöver jag tala om att det var alkohol med i den vurpan? Ha ha..

Tur att tanden gick att laga..

Kram Mia