måndag 26 april 2010

Barnarbete!



Barnen tjatade om att vi skulle spela Bingolotto.
Mellan 2-3:ans bingo hände något oförklarligt med barnen.
Samtliga barn gick ut i trädgården för att kasta lite pil men rätt som det var låg de i rabatten o drog ogräs!?
Sonen har mina sandaler på sig o bägge har mina blommiga handskar.
Jag är fortfarande i chock...
(Manligaste sandalerna där..)

(Ja jag vet att det fattas en bit golv, de förra ägarna..grr..well, don´t get me started!!)

Yngsta barnet ville hellre leka krig i sandlådan alt ligga och skrota på köksgolvet i full starwars-mundering.
Jo han får mat även om man inte kan tro det, smeknamnet på honom är Tandpetaren ;)

Idag blir det till att fullfölja barnens påbörjade trädgårdsarbete.

6 kommentarer:

Livet på Berget sa...

Oj, kan sådant hända. Mina barn vaknar bara till liv om det ska bakas nått gott, då passar det att hjälpa till.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Emmas utsikt sa...

Bra jobbat barn!

:)

Sirpa sa...

Hej! Vad härligt! Barnen kan ju hitta på vad som helst:) Har det bra! Kram Sirpa

Black Iris sa...

Vilka underbara ungar du har!
Mina två tonårs-barnbarn bor hos oss och det är en enorm skillnad på dem. Den ena är latare än latast medan den andra gärna hugger i med det mesta men jag får erkänna att det kan ta tid att locka henne.
Kram Maidi

Nattmia sa...

Jag har med tandpetare till son.. 1,80 lång tandpetare.. Undra vilka gener han har fått det ifrån, måste vara de han snott från mig :-S

Kul när barnen vill hjälpa till och det även om man inte nämnt ngt om hjälp :-)

Kram MIa

Emmas utsikt sa...

Skråskuren? Fasen heter det inte så på svenska? Bott för länge i Norge.

Tänka tänka...snedskuren då?

Olivträd är så läckert!! Tittade på ett i helgen, men 600 spänn? Väntar till det kommer på höstrea hehe...

KRAM!


PS
Din profil är förresten inte tillgänglig längre när man klickar på bloggnamnet när du kommenterar. Ska det vara så? :)