lördag 10 april 2010

Att anlägga en rabatt..

Nu har vi bott i vårt radhus i ca 1 år.
Alla årstiderna har passerat och vi börjar få koll på vad som funkar o inte funkar..det mesta har ej funkat.
På kortsidan av vårt hus finns en rabatt som ser ut som ett katastrof-område, i höstas stod jag o gnällde lite för en granne att någon borde absolut göra något åt den hemska rabatten eftersom den tillhör hela området precis som alla de andra rabatterna gör.

Grannen var då snäll att informera mig om att enbart DEN tillhör OSS(!?) och är därmed VÅRAT ansvar!

Jag fick smått (fullständig) panik och förträngde därmed hela incidenten.

Nu börjar dock den äckliga rabatten vakna till liv igen och paniken kommer därmed krypande precis som grannarnas blickar "Alltså, KAN dom där nya ta tag i den där hemska rabatten eller!?"

(Bild tagen från nätet)
Nu har vi bestämt att vi ska göra som på bilden ovan, det blir en stenrabatt!
Vi kommer att plantera lite högt svajande gräs och kanske sätta någon ljuskälla oxå..
Så håll ut alla grannar, sluta ge oss "Onda ögat", vi är på G!

Kram

9 kommentarer:

sylvia sa...

dette blir jo kjempefint da,
tror nok alle har en rabatt det skulle vært gjort noe med.
ha en fin helg,
klem fra sylvia

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Det kommer att bli jättefint, sten och gröna sköna växter med inslag av högt gräs är ljuvligt oxå någon söt lite trädgårdsälva kanske.

Ha en fin lördag
KramKram
Lotta

Livet på Berget sa...

Åh jag älskar stenar, det kommer bli jätte fint! Ha en skön lördag!
Kram
/Sara

Desirée sa...

Inväntar bilder på nya rabatten och en och annan kommentar om grannarna igen haha :)

Kram Desirée.

Elle sa...

Stenar och gräs, det låter bra! Jag har funderat på en liknande lösning till ett av våra "hörn" på tomten (som bara består av hörn...*fniss*).
Väntar på bevisbilder när ni är färdiga!!
Ha en skön lördag!
Kram Elle

Smultron på ett strå sa...

Jag gillar sten skarpt, gör ni a la bilden kommer det bli jättefint. Glöm inte att lägga nån duk under stenen bara så det inte kommer upp ogräs mellan stenarna... (vis av erfarenheten.) //kram maria

Annbritt Schmützer sa...

Jättefint med stenar..går att variera med krukodlingar*L*

Har själv en mastodont rabatt i min hyrda trädgård..Den är 10 meter lång och 2 meter bred.Förra året la jag en pressening över 75% av skiten.Det växer bara ogräs där annars..
HALLÅ HALLÅ vill någon hyra en rabatt?
annbritt

Vitt hus med svarta knutar sa...

När jag läste ditt inlägg tänkte jag direkt på det som Smultron på ett strå skrev...glöm inte att lägga en duk under. Här är ännu en som är vis av erfarenheten. Själv tycker jag att det är såå snyggt med sten och gräs. Spännande att få se bilder från er rabatt framöver.
Kram,
Regina

Angels & Roses sa...

Hej! å det där kommer att bli super fint då slipper grannarna ge det onda ögat, dom kanske blir avis istället. Super bra idé det där. Ska bli kul att se hur det blev kram