torsdag 25 mars 2010

Vilken skit-dag..


Dagen började med en pinsamt usel föreläsning, denna människa borde absolut INTE föreläsa om något alls!
På lunchen blev det ärende o sen stress stress stress som avslutades med ett möte där jag blev totalt överkörd av en viss person.
Lämnade jobbet arg som ett uppretat vildsvin!
När jag kom hem kollade jag av status på barnen o därefter till affären i racerfart.
Givetvis var alla vrålhungriga så det blev panik-middag och sen kom blivande maken hem efter varit iväg o jobbat hela veckan.
Nu ska jag BARA klippa sonen, bädda rent i vår säng, hänga tvätt och göra våfflor.

Nu undrar jag bara VEM det är som kommer på alla dessa j-la dumma dagar!?
Våffeldagen, kanelbullens dag, alla hjärtans dag, earth-day, fetisdagen o allt annat skit som lägger enorm press o prestationsångest över oss föräldrar..

Man kommer hem efter jobb, trött som en urlakad sill o då kläcker en av ungarna käckt ur sig att "Idag är det kanelbullens dag, visst ska vi baka ikväll mamma?!"
Dessa dagar vill man ju bara leta upp den där almanacks-mannen (klart det är en man..vilken kvinna vill oss/sig själv SÅ ILLA?) och slå honom hårt med en vidbränd kanelbulle...OM man nu hade orkat baka dessa vill säga..

Detta var dagen kräk-inlägg, tack..nu känns det bättre :)

Kram!

15 kommentarer:

sylvia sa...

hei vennen.
huff ja,enkelte dager blir bare sånn,men imorra er en ny dag..
stå på.
klem fra sylvia

Annbritt Schmützer sa...

Det går så bra så med kräkinlägg..Det är så man får ur sig saker och ting och jag fick ett gott skratt på din bekostnad!

kram

Smultron på ett strå sa...

Det är bra att få avreagera sej ibland - bryt ihop och bit ihop, typ. Min dotter kom på att hon vill ha tacopaj nu. Kylskåpet är tomt. Konsum, here I come...//kram maria

pysseltanten sa...

Jepp...shit happens....=))
Här har oxå varit lite av en skit-dag...fick inte gjort NÅGOT av det jag tänkt, p g a en brännande migrän...bläääh...
Som tur e känner jag mej bättre nu...har liksom en fullspäckad helg framför mej...INTE tid att va sjuk!
Ha en fortsatt mysig kräkdag...de ska jag...hihi...
Kraaamizar Git

Nattmia sa...

Vi har flyttat dagens våffeldag till helgen istället ;-) Så kan man göra ...

Hoppas morrondagen blir bättre än dagen idag..

Kram Mia

Njut i din trädgård sa...

Oj då, det missade jag helt! Komiskt, jag gjorde fläskpannkaka. Det måste väl räknas!

Vi får hoppas att slutet på veckan blir bättre!

Elsa och Helena sa...

Måste hålla med...minns ett år när det var Kanelbullens dag, vilket jag ju naturligtvis missat men inte dottern:) Ja, det är historia nu...men roligare dagar än kanelbullens dag har jag haft:)
Kram Helena

Livet på Berget sa...

Vet inte varför jag blev så uppiggad av ditt kräkinlägg förlåt! Borde väl vara deltagande men jag blev mest uppfriskad:)
Hoppas helgen blir bra!
Kram
/Sara

Nina sa...

Hej Git
Ja... jag förstår dig.
Men när jag läste ditt inlägg så fick jag leendet på läpparna, inte för att det var en tuff dag för dig utan att du skriver precis alltid lika roligt oavsett om det har varit bra eller dåligt.
Du är härlig!
Ha en toppenhelg
Kram Nina

luffarmia sa...

Men du va mig en rolig typ!! hi hi super fin blogg och snygga bilder.
Ta det lungt, du hinner, du är ju en KVINNA vet ja och vi grejar ju allt........men många dumma påhitt finns det,det skriver jag under på. kommersiellt skit som igentligen inte betyder något mer än att affärerna får sälja.Men vi får väl skylla oss själva som fortfarande går på allt. Inte står många män å bakar bullar,målar påskägg,gör pyssligt hemma,skickar julkort,fixar familje högtiderna osv osv nä det gör vi helst själva. Vi är allt bra oundbärliga och fantastiska, eller hur;-)
Mvh LuffarMia

Elle sa...

Ja, det ställs mycket krav på oss som man egentligen inte har lust att fylla. Men efter en kräkdag kommer ofta en bättre dag. Och visst är det skönt när ungarna trycker ett tomt fat i handen och med hamsterliknande kinder säger "bakar du imorgon igen?" så att smulorna sprutar...*ler*

Det värsta krav som ställs på mig, är att övertyga en skoltrött (!) förstaklassare om att det är viktigt att han gör sina två(!) läxor OM DAGEN (!!) fem gånger i VECKAN (!!!!)
Vem av oss vuxna tar med sig jobb hem en fredagkväll...? Här har förstaklassarna läxor över helgen!
*kräk*

Men nu har vi ju lov!
(och lärarinnan har bett mig att öva läsning och skrivning med sonen under lovet...*grrrr*)

Oj, det här blev en "kräk-kommentar" till ditt kräkinlägg!
Blev nog lite smittad av kräksjukan! *ler*
Ha en skön fredag!
Kram Elle

Emmas utsikt sa...

Hehehe ja vilken skitdag!!

Men fan, säg till kidsa att de får vänta till imorgon. Det är gott med våfflor då också.

:)

Atelje Skärvan sa...

Hej Git!
Det kan man undra,det blir en massa måsten.Jag hoppas att du får en lugn och skön helg med familjen.
Kram Agneta

Skoogstrollet sa...

Tja, jag vill nog hålla med en tidigare kommentar. Frågan är väl varför det är just du som mamma som ska baka? De har väl en pappa att stressa också? Eller är det bara kvinnorna som pysslar med barnen? Jag menar våfflor är ju inte sååå svårt, det fixar N i alla fall, utan mix.

Ja, det var inte tänkt som kritik mot dig och din familj, utan mer om våra könsroller. Att vara kvinna ger tydlingen automatiskt en hel del uppdrag.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Skönt med ett kräkinlägg...önskar jag var modig nog att göra detsamma när jag blir så där trött på alla måsten =)
Vi kom hem sent våffeldagen, jag vägrade, det blev snabbpizza i ugnen ist. Men idag ska jag vispa ihop våffelsmet, vispa grädde och packa ner tillsammans med våffeljärnet, sen ska vi bege oss hem till mor. Hon har nog inte ätit färska våfflor på år och dar.
Ha en jättemysig fortsättning på helgen!
Kram,
Regina