onsdag 17 mars 2010

Tänk om...


Tänk om jag kunde måla såhär.
Bara ta en pensel o skapa efter humör o att ha den förmågan att skapa något så vackert..
Min mamma har den förmågan.
Oftast ärver man sånt men jag fick den stora äran att ärva kass mage, sköra tänder, ledvärk o annat smått o gott. 
Är grymt besviken på gen-fördelningen..skit..


Följande 2 verk har mamma målat när hon var ung.


Idag sprang jag snabbt inom den lilla blomsteraffären.
Direkt när jag kom in så kom ägaren springandes med vita Ranunkel i högsta hugg o sa:
"Her er på den vita ranunkel du brukar fråga på"
Damen är från Polen o har snorkoll på sina kunder! :)

Ha en skön kväll trots att den snart e slut..åhhh vad tiden går fort!!!

Kramen

8 kommentarer:

Nattmia sa...

Ja man ärver tydligen bara det dåliga från sina föräldrar.. Övervikt av min far och dålig mage av min mor.. Ha ha.. Mamma var med jätteduktig på att teckna när hon var ung, men icke jag.. Ser ut som ett barn har ritat när jag har en penna i handen.. Men men.. Vi är bra på annat :-D

Kram Mia

Tina sa...

Hej vännen!
Fniss... känner igen det där med arvet..hihihi.. har oxå fått de MINDRE arven från släktingar..fniss.. Men Gud va vackert din mamma gjort!!!
Fnis... kan nästan se blomsterhandlarna framför mig...hihihi... det är inte dåligt att ha den kollen på sina kunder =)
Hoppas du mår bra annars & ha en fin Torsdag!
Varm kram Tina

Roses, angels & white homes sa...

Hej! Å så vackert din mamma målat, riktigt fint. Man önskar att man kunde måla så men måla för min del hihi det är kört, har provat men ja man är inte så bra kan jag säga. Bra koll på kunderna verkar hon i alla fall ha. :-). Ha en bra dag kram

NataljaOblonskaja sa...

Wow, vad snyggt hon målade. Men du, du har säkert ärvt nå´t bra, eller hur? ditt tjocka hårsvall? eller de där långa slanka bena?? Ja, vad vet jag:)
Skönt att ha en blomsterhandlare som bryr sig, låter ju kanonbra.
Ha en härlig dag.
Camilla

hemma hos lilla mej sa...

WOW vad fint din mamma målar kanonfint.Vilken bra blomsteaffär som har sån koll på sina kunde.Service.Ha en skön dag vännen Vårkram Rita ♥

Fröken fräken sa...

Vacker porslinsmålning, hon är en riktig konstnär din mor. Blev det några vita ranunklar? (heter det så när de är flera)

Stora kramen från en som är jättesjuuuuk...stackars mig :o((((((

Måddan

Sjabbig men chic sa...

Jaså du du fick ärva valda gener du. Undrar om det är slumpvis eller om någon (typ Gud då) sitter och fördelar dem och undra hur han/hon tänkte då.
Vad underbart målat av din mamma. Jag tycker att du ska försöka lite till. Kanske måste den där genen ruskas till liv.

Kram Lisa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Otroligt vackert målat! Motivet med fåglarna är ju ett riktigt vårmotiv med björkhängen.
Ibland undrar jag vad jag har ärvt för gener/egenskaper, eller var jag rent av kanske en bortbyting ;-)
Önskar dig en riktigt skön helg!
Kram,
Regina