torsdag 4 mars 2010

Snor är äckligt!



Hur mycket snor kan man egentligen producera under ett dygn?!?!
Kan väl tro att jag är uppe i ganska mycket, neeej jag har INTE tänkt mäta upp det!
Delvis för  skulle vara skitäckligt o delvis för att det skulle vara svårt att försvara om sambon ser att jag snyter mig i decilitersmåttet.. ;)
Jag älskar den här väderstationen, den är ny o får bo i köket tills det e dags för ute-säsong.
Varje gång jag går förbi den så fnissar jag lite för den e så snygg men fjantig på en o samma gång, inte helt olik mig då alltså..hehe.
Här har varit sol några dagar, det e najs..MEN herregud o jesus vad dammigt vi har det!
Jag o sambon upptäckte det, glodde chockartat på varandra, förträngde det o drack vidare på vårt kaffe i lugn o ro.

Ha en underbar kväll.

Ps. Nästa inlägg kommer att handla om en arg lapp och barnens vanligaste fraser.


Kramen

8 kommentarer:

Annbritt Schmützer sa...

ja hur mycket snor kan det bli..

dammet syns väldigt bra här oxå när solen skiner in..får hoppas på mulet väder till fram i maj ..ha ha ha

kram

NataljaOblonskaja sa...

Inte bara dammet syns när solen skiner, såg häromdagen att mitt näshår stack ut!!!!
Trodde bara att det var gubbar som hade det, men jag hade tyvärr fel.
Nu är det alla gubbar+jag, jättekul.
Måste tack dig för att vi slapp se snoret, det var bättre med vädersttionen.
Krya på dig.
Camilla

sylvia sa...

hei.
åå usj a meg.hihihi....
men nydelig værstasjon du har..
å støvete/dammig,ja fysjom.nå kommer det frem i sola, i alle kroker å overalt...
men det blir vel en ordning på det å.......
ha en fin kveld,
klem fra sylvia

Smultron på ett strå sa...

Visst är väderstationen cool!! Jag har ingen själv, men den skulle lätt platsa! Vägrar titta på dammet. Kör lite strutstaktik - om jag inte tittar på det så finns det inte???

Uttan sa...

Ja Du sol är fantastiskt MEN som Du skriver Uj vad dammigt man har nu och lortiga fönster...

Så kul Väderstation var har Du fått tag på den??? (vill ha)
Skulle passa Mannen i huset bra för han kollar vädret på nätet flera gånger om dagen och folk tom ringer till honom och frågar hur vädret ska bli.
Verkligen sååå rolig.

Krya på dej!

Kram!

Luiza sa...

Hahahaha, har jag missat några inlägg hos dig.
Nu har jag kommit ikapp... Jag har bara en sak att säga, Git!
Du verkar vara en underbart rolig person. Jag har skrattat så jag grinat åt ditt inlägg med öknamn på folk. Älskar att komma hit!!! Man blir ,för det mesta, väldigt glad!

Hållr med om att solen inte alltid visar de bästa sidorna i hemmet...hehe. Det gick inte att missa ett dammkorn i detta hus heller!

Ha en bra fredag/
Luiza

Nattmia sa...

Ja snor är äckligt.. Undra vart det kommer ifrån.. Hjärnan? ;-)

Vad kul väderstationen är..

Njut av fredagen..

Kram Mia

Livet på Berget sa...

Ja snor är riktigt äckligt och man kan ibland undra hur mycket det egentligen ryms i en liten näsa. Den där väderstationen skulle jag också vilja ha, den är jätte härlig. Ja det är bara att dra ner persiennerna så slipper man se dammet. Ser fram emot nästa inlägg. Å vet du vad Git, jag är helt tokkär, de e helt galet tjoho:).
Kram
/Sara