onsdag 10 mars 2010

Slut på gnället!


Hellooo alla!
Jag var hos läkaren o fick konstaterat bihålsinflammation.
Vilken dryg läkare, en ung snärta som ifrågasatte om jag VERKLIGEN hade haft feber eller bara inbillat mig eftersom jag inte tagit tempen utan bara visste det.
Lille lille läkar-flicka, jag är 37 år o känner en ganska gigantisk skillnad på när jag HAR o INTE har feber.
Att "ta tempen" är överkurs för oss som varit med förr..vi bara VET.
Nu ser jag framemot påsk!
Hittade denna söta bild på nätet..eller söt..nja..mer sjuk nu när jag tittar noga.
Katterna är ju på G att få lite mellis!?
Vilken sjuk människa som ritat denna, USCH på dig! :)

Kram!!

11 kommentarer:

Tina sa...

Hej söta Git!!
Vilken tur att du fick det konstaterat!! Ja, du har sååå rätt... ibland undrar man hur läkare tänker. Jag brukar kalla dem " Gud i vita rockar" för som du skrev, vi som varit med ett tag har stött på så många knäppgökar som tror att de blir Gud så fort de ta på sig den där vita rocken..fniss...
Krya nu på dig & vila dig!!! Har du en näskanna, använd den för den är skit bra =)
Varm kram Tina

Emmas utsikt sa...

Bihålsinflammation är nåt jävla skit alltså. Jag har det själv ganska ofta. Så kommer man till läkaren och säger det. -Jaha, hur vet du det? -Tro mig, jag VET! Men annars är min läkare faktiskt bra. Har jag märkt i det sista.. :)

Kram till dig och hoppas du snart är helt frisk.

Elle sa...

Att du har bihålsinflammation kunde jag ju "se" redan genom dina inlägg...*ler*
Man får en viss vana med sjukdomar och jag kan ofta i förväg säga vad mina barn har och vet ungefär vilka mediciner de får och inte får. Feber kan jag också mäta genom att "lägga hand" på pannan. En gång gissade jag t o m helt rätt! Jo, ibland VET man bara...
Se nu till att bli frisk!
Här hos oss avlöser den ena magsjuka ungen den andra...*suck*
Ha en bra dag!
Kram Elle
(förresten...vågar du bli utmanad?)

minvitamin sa...

Det "låter" som om du är på bättringsvägen...
Skönt!!

Nej men du,den där kycklingen ser rätt livsfarlig ut med sin näbb.Hu!

NEJ MEN...
Kunde bara inte låta bli att spinna(!) vidare....

Fortsätt krya på dig:)

Kram/S

sylvia sa...

hei Git.
åå stakkars deg altså,iker rart du har hatt vondt,klart man kjenner nåe en har feber,,vet ikke leger sånt!!
mmmmen du fikk pencilin håper jeg.
bli bra nå.
klem fra sylvia

Nattmia sa...

Är du helt säker på att du haft feber ;-) Nä jag tror på dig.. Man känner ju tydligt när man har feber..
Hoppas att du snart är frisk från bihålenneinflammationen..

KryaPåDigKram
Mia

NataljaOblonskaja sa...

Visst är det för j-ligt när doktorerna plötsligt är yngre än en själv. Det SKA vara en farbror annars känns det inte på riktigt.
Det var väl tur att du gick dit i alla fall. Har haft bihåleinflammation ett par gånger, det var hemskt.
Krya på dig nu då.

Njut i din trädgård sa...

Bra att du stod på dig!
aj aj aj det gör så himla ont! Ta hand om dig!

Fnissar åt bilden, eller nej snarare åt din text, för jag såg inte det absurda förräns jag läste din text.

AkH sa...

Hoppas du blir bra fort nu! Ja, det är inte roligt att inte bli betrodd. Ha ett skönt veckoslut!
Kram Anna-Karin
hemochting

AkH sa...

Hoppas du blir bra fort nu! Ja, det är inte roligt att inte bli betrodd. Ha ett skönt veckoslut!
Kram Anna-Karin
hemochting

Sari sa...

Åh, vad trist när man blir ifrågasatt hos läkaren...... Jag håller med dig! Man känner om man har feber eller ej! Om det sedan är 38 eller 39 grader, kan ju inte spela någon större roll...
Hoppas du snart kryar på dig!
Trevlig helg!
Kram Sari