tisdag 30 mars 2010

Seeeeeg dag....

Imorse bådade det gott för en fin dag, solen sken o inte så mycket som ett litet grässtrå rörde sig.
"IDAG ska jag skura utemöbler o sitta i solen med kaffe" tänkte jag och kände mig allmänt uppspelt.
Men ne ne ne..en timme senare kom lite moln o det började blåsa rejält= iskallt ute!

Har istället roat mig med att greja lite inomhus medans barnen varit på vift, bla har jag äntligen fått upp mitt draperi till vardagsrummet, tog säkert MINST 15 min att stryka o sy..
Men har också ägnat tid åt att lyssna på musik, händer alltför sällan nuförtiden..tyvärr kom jag in på de sorgliga låtarna så nu är jag helt depp dessutom ;) 

Den här gamla skolplanchen tänkte min mor kasta!?
Helt galen kvinna det där..

Avslutar med en låt som jag älskar, klicka  HÄR

Kramen på er alla.

7 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

Hej Git,

så fint det blev på köket. Grattis grattis, det måste kännas skönt!!

Riktigt glad påsk!

Livet på Berget sa...

Jätte fint draperi, bra jobbat. Visst är det härligt att lyssna på musik. Har förärats med spotify, lycka lycka. Ha de gott nu!
Kram
/Sara

Vitt hus med svarta knutar sa...

Den låten är jättebra, har inte sett videon tidigare.

Vilket snyggt draperi, gillar oxå murgrönan med den fina dekorationen. Jag har lyckats tagit död på min murgröna :-(

Synd att solen gick i moln hos dig. Här var det sol på em så jag fick faktiskt nån timme ute, dels fortsatte jag det ändlösa jobbet att försöka skotta rent altanen och sen satt jag och pekade på solen med näsan en stund. Mmmm

Ha det bäst!
Kram,
Regina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Måste bara lägga till, jösses vad fint det blev i ert kök!!! Missade inlägget innan. Ett riktigt vill-ha-kök;-)
Kram,
Regina

Gårdsromantik sa...

Fy för att strycka - men fint blev det!

Min far slängde en underbar trearmad trattlapa - man måste hålla koll på dem hela tiden.

Kram Maud

Luiza sa...

Hej , vännen!

Jag hade funderingar på en vårjacka idag, men nu på kvällen känner jag den kalla luften och tar tillbaka allt!

Det låter så mysigt, att ha fått torka och fixa med utemöblerna, din stackare!
Men härda ut!!! Den är snart här! Våren som vi väntat på såååå länge!

Ha en fin kväll!
Kramar/
Luiza

hemma hos lilla mej sa...

Grattis till ditt fina kök.Vad härligt draperi.Jag lyssnar på musik jämt !!!!Älsklingen säjer att jag är en tokfia när det gäller musik .Är oxå lycklig har sportify.Vilken underbart fin murgröna du har.Önskar dej en fin onsdag vännen Vårkram Rita ♥