måndag 22 mars 2010

Kärringsmäll o gubbaflås.

Igår kväll när barnen lagt sig så skulle jag o blivande maken göra smaskiga "klämda mackor".
Frågan var bara var det där mack-järnet var någonstans..?
Vi smög runt o letade länge tills jag kom på att det nog stod längst in i vårt överskåp i köket.
Jag bad sambon att hoppa för att kunna se längst in, han hoppade o såg så fantastiskt rolig ut där han hoppade runt i sina arbetsbyxor medans han sträckte allt vad han kunde på halsen.
Detta gav inget resultat så sambon lyfte mig för att jag skulle kika in i skåpet..

Nu är det ju så att om jag MÅSTE vara tyst och ser att sambon dessutom tar "uppdraget" på blodigaste  allvar så spricker jag.
Jag brast ut i ett fnitter så illa att jag tom dreglade medans sambon flåsar: "Ser du det!!??"
Till sist fnissar jag fram att jag inte ser något alls för jag har fullt med tårar i ögonen..

Sambon sätter ner mig och då från ingenstans hostar jag till, en riktig SMÄLL-hosta.
Vi brister nu ut i super-fniss som vi försöker kväva=väsande, snyftande ljud.
Från trappan hör vi en liten röst:"Gråter eller skrattar du mamma?!"

:)

5 kommentarer:

sylvia sa...

hahahaha..morsom historie.
klart den lille lurte,mamma må jo ha det bra...
klem fra sylvia

Elle sa...

*haha*
Sitter här och försöker hålla inne MITT skratt, för att inte väcka MIN familj!!! Du är härlig du!
Hoppas det blev mackor till slut...;)
Kram Elle

Nattmia sa...

Hur gick det med mackorna?? Eller ni vågade inte er på att försöka hitta det.. ha ha..


Kram Mia

Livet på Berget sa...

:) så går det när man ska tjuväta:).
Ha de gott!
Kram
/Sara

Sari sa...

Du är rolig, du!!!!
Någon skulle ju ha filmat er!!
Hoppas ni fick era "klämda mackor" till slut!!
Ha det bra!
Kram Sari