tisdag 2 mars 2010

Jag såg ljuset i tunneln...


Min kära blivande har varit sjuk till o från i 2 veckor, som grädde på moset fick han bihålsinflammation.
I söndags började det "klia" i min hals o jag visste direkt vad som väntade.
Måndag morgon vaknade jag o ville bara dö!
Jag var helt övertygad om att jag hade varit med om ngn traumatisk olycka under natten för jag hade ont precis överallt!
Igår låg jag nerbäddad på soffan precis hela dagen o natten, oförmögen att ta mig upp utan hjälp.
Jag gick dock o duschade, inte visste jag att vi hade en roterande dusch med planeter i!?
(Lite lätt yr..hade inte varit helt osannolikt om jag hade kräkts därinne.)

Sambon tycker det är mys när han får ta hand om mig o igår böjde ha sig ner över mig o sa väldigt högt o tydligt:
 -Vill TANT ha något att äta??
 -Jag kan ordna en larm-knapp åt TANT om hon vill?!

Han ska få igen så fort jag kan röra på mig...
Idag mår jag lite bättre, inte alls bra men bättre.
En rolig grej med barnen är att de är så otroligt självgående när jag är sjuk.
De hyssjar varandra o fräser "TYST, mamma VILAR!!"
Barn Nr 2 dukade fram en rejäl fika igår kväll bara för att vara snäll och helt plötsligt klarar de av saker som man inte trodde..
 ( Men NU vet jag att ni kan..heheh)

Nu ska jag vila lite igen.

Ps. Nästa inlägg kommer att handla om våra ök/smeknamn på grannar, vänner, ovänner o annat löst folk.

Ha en bra dag!

Kramen

8 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad jobbigt att vara sjuk.Stackare.ja dom barnen !!!!Dom kan bara dom vill.Mina är skitduktiga när jag är sjuk ,men står du på benen då är det som ingenting funkar.hihi.Ha en skööön tisdag vännen Krya på dej varmkram Rita ♥

Lilla Kullan sa...

Krya på dig gumman. Låter inte kul det där.
Kram Stina

Livet på Berget sa...

Usch då tur att du är kvinna så du klarar av en rejäl sjuka. Hoppas det går över fort. Jag ser fram emot nästa inlägg löjligt mycket:).
Ha de gott!
Kram
/Sara

Vitt hus med svarta knutar sa...

Usch vad tråkigt att vara sjuk, hoppas "tant" inte behöver vara sjuk lika länge som din blivande. Lika otroligt som att barnen klarar massor när mammor är sjuka, lika konstigt är det att mammor glömmer bort det när mammor blir friska. Då ska man minsann stå vid rodret igen;-)
Krya på dig vännen!
Kram, kram,
Regina

Skoogstrollet sa...

Krya på dig, för det där lät inte som någon rolig sjuka, men å andra sidan kan det ju vara skönt att bli extra ompysslad. Fast glöm nu inte bort vad barnen kan när du är frisk igen, oftast kan de mer än vad vi tror bara vi har tålamod att vänta den tid det tar.

Det hade jag inte på förskolan idag. Barn i tre-fyraårsåldern kan ta på sig själva, men har man fem såskoppar där allt annat är mer intressant så händer ju inget, så till slut fick de mer hjälp än vad de egentligen behöver och alla kom ut i det soliga vädret. Det ville ju inte jag missa i alla fall.

Nattmia sa...

Hoppas barnen inte glömmer allt de kan när du är frisk ;-)

Krya nu på dig..

Kram Mia

Tina sa...

Hej vännen!!
Men fy!! Önskar jag kunde ta bort det onda!!!
Men du har lite humor i ditt inlägg ändå.. fast du är sjuk & det gillar jag =)
Men va söta barnen är!!! & din man.. fniss.. "TANT".. vet han inte om att kvinnans list övergår mannens förstånd.. fniss.. de ska akta sig för att retas med sin kvinna =))
Krya nu på dig vännen & vila & drick mycket!!
Varm kram fylld av läkning & värme till dig!
Tina

Crea Diem sa...

Inte kul att vara sjuk! Krya på dej! Kram Leni