fredag 5 mars 2010

Ibland är man ogillad.



Det kan hända att man inte riktigt kommer överens med sina barn, då bestämmer man saker som inte gillas.
När detta inträffar med barn nr 3 så kommer det ofta en lapp nerdalandes från ovanvåningen.
Budskapet är klart som korvspad :)
Han är för söt den där surkaramellen.
Mina 3 barn har samma uppväxt, samma föräldrar o är ändå så otroligt olika.
Barnens uttryck o beteende är oxå olika:


Barn Nr 1 (Flicka snart 12 år).
Hennes favvo-uttryck o hemmagjorda ord är:

* Flebbi, Fluffi=namn på ev framtida husdjur. Hon kallar även mitt gäddhäng för flebbi?! (kränkt!!)
* Ofta!=Nej, No, Never!
* Banilj= Vanilj.
* Kinien o kiniska= Kina o kinesiska.
*Tolle= Kan betyda precis vad som helst då detta ord har tagit överhand i damens ordförråd.

Detta barn vill bli läkare.  :)

~~~~~~~~~

Barn Nr 2 (pojke snart 10 år):

* Asså Mamma!!=används alltid när han ska skvallra på sina syskon.
* Rotell=Hotell.
* Men Åhhhhh!=Förbannad på mig.
* Nehhee!!=När han säger så ska man se upp, då är det e lögn på G!

Detta barn vill bli lärare.

~~~~~~~~~~

Barn Nr 3  (pojke 8 år):

*Men mamma!!=Mamma är trög.
* Jag är sugen=ge mig godis omedelbart.
* Pust, stånk o kastar sig på golvet=Livet suger o INGEN förstår mig!

Detta barn vill bli uteliggare.
(Uteliggare för honom är att man sover ute i naturen, han vill bo i skogen o sova utomhus=uteliggare såklart! :)



De är så fina, jag älskar dem smärtsamt mycket!

----------------------------------------------------------------

Ha en underbar kväll alla fina bloggisar.


Kram från snor o feberlandet.



9 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Hahaha ja dessa små godingar;)
Jag känner igen mycket!
Min 11 åring säger jämnt Asså hallå!!!!
Ha en härlig fredag!
Kram Susanne

NataljaOblonskaja sa...

Haha, du verkar ha tre superhärliga barn. Känner också igen flera av dessa uttryck. Finns även en del som inte lämpar sig för tryck, men det har du säkert också hört!!
Ha en härlig helg.
Camilla

Tina sa...

Hej underbara du!!
Jag bara älskar ditt sätt du skriver om dina små älsklingar!!
Vilka härliga barn du har & Gud vilken söt lapp..fniss... jag blir ju bara så varm i hjärtat =D
Ha en underbar helg & jag bara måste säga
JAG ÄLSKAR DINA LJUSPÅSAR!!!!!! Ska ta mig en extra titt på dem nu tänkte jag =)
Varm kram Tina

Smultron på ett strå sa...

Vilken underbar lapp. Så klart är det bäst att vara rakt på sak... Den lappen måste du nästan rama in, sen kan du ge den till honom när han gifter sej eller fyller 30 eller nåt... Mina barns favoritutryck är för tillfället "jamen andas...". Det betyder att man inte ska hetsa upp sej över vad dom anser vara småsaker... Trevlig helg önskar jag dej.//kram maria

hemma hos lilla mej sa...

ja dom små godingarna.Vilken gullig lapp ...fniss.Den skulle du nästan spara och visa han när han blir äldre.Ha nu en mysig kväll gulliga du varmkram Rita ♥

Nattmia sa...

Det var ju en söt lapp med ett klart budskap..
Ja du många ord används här med och ofta använder min dotter just uttrycket "ofta"..

krya nu på dig..

Kram Mia

Camilla sa...

Vilket underbart inlägg! Lovar att mina mungipor flyttade sig en smula uppåt, när jag läste detta inlägg. Så roligt att läsa när du skriver på detta sätt. Barn är bara så underbart härliga! (säger jag som precis blivit vuxen, 21 år) hihi. Kramar från en bloggvän

Mitt Måleri sa...

hej
vilka underbara beskrivningar på dina barn kul att läsa =) barn är så underbara
kram pia

Lantliv sa...

Visst är det lustigt....precis samma miljö och uppfostran men ändå så olika! Här hemma är inte en siffra rätt...utseendet säger många + hårfärgen då men beteendet hallå....
mycket roande läsning....
Har en tretton åring här hemma som himlar med ögonen och tycker det mesta av vad vi gör suger!!! Hon är så söt...vad kul det är att retas!!!

kram Anne-Lee