söndag 7 mars 2010

Herr Bacill o mitt huvud.


Konversation.

Jag- Helllo??
Mitt huvud- Öhh..vaa, hallå..?
Jag- Hur mår du idag?
Mitt huvud- Har ju mått bättre kan jag säga!
Jag- Det har varit livat sista veckan va?!
Mitt huvud- No shit..
Jag- Feber o smällande huvud/hals/led-värk är ju lagom kul, hur ska vi gå vidare tycker du?
Mitt huvud- VA!? Prata högre, du VET att jag dessutom har lock för öronen..
Jag- Vill du ha fler panodil?
Mitt huvud- HA, tror elchocker är mera effektivt i detta läget..


Idag händer det stora grejor, blivande maken ska börja sätta upp väggen mellan hallen o köket!
Före o efter-bilder lär dyka upp så småningom.
:)

Stora kramen till er alla!

13 kommentarer:

Smultron på ett strå sa...

Spännande, inväntar bilderna. Jag är i ungefär samma läge som du när det gäller allmäntillståndet. Skitsurt... Krya på dej i alla fall.//kram maria

Annbritt Schmützer sa...

Krya på dig!
kram

Roses, angels & white homes sa...

Hej! Krya på dig snarast vännen kram

Virrpanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Virrpanna sa...

Tänk att det är iaf lika kul att läsa dina kommentarer, spelar ingen roll om du är frisk eller sjuk.
Men hoppas snart att elendet ger med sig. Krya på dej.

Måd - Himla lantligt i My Precious Home sa...

Men så trist att bli sjuk när vårsolen äntligen tittat fram och renovering är på G - ja du får väl lilla och titta på och "dirigera" DIN ÄLSKLING - inte så illa.....

Krya på dig gumman!

Kram
Måd

catthie sa...

hejsan
hoppas verkligen du blir bra snart, så tråkigt med förkylning..
spännande att få se resultatet sen på renoveringen..

varma kramen Catthie

Lilla Kullan sa...

Hej min lilla kråka!

Har du fått tag i en JDar'c-pläd ännu?
Jag går i valet och kvalet hur jag ska göra med min. Den är ju så vacker, samtidigt som jag skulle vilja ha något ljusare. Men jag har inte hittat något ännu.;-) Puss

Sari sa...

Trist att du inte mår bra....
Hoppas bacillerna lämnar dig ifred!
Grattis till dottern för vinsten i pistolskyttet! Låter som en spännande sport!
Krya på dig!
Kram Sari

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!vad tråkigt att du är sjuk vännen.Stor krya på dej kram Rita ♥

Elle sa...

Jag vet inte varför, men jag har helt enkelt missat dina senaste inlägg. Du har ett så härligt sjukt sätt att uttrycka dig på, det påminner lite om mig - kanske är det därför jag gärna läser dem?*ler*
Antagligen har jag också nån bacill i hjärnan, känner mig helmosig och får inget vettigt gjort. Dottern var febrig och hostig och nu är sonen magsjuk. *suck* Äldste sonen hänger på och simulerar en magkramp...*fniss*

Ser nu fram emot dina före-efter-bilder! Ska besöka dig lite flitigare i framtiden...vet fortfarande inte hur jag kunde "missa" dig...ska skriva upp dig på min "missa-inte-denna-blogg-lista" nu!!
Ha det bra och krya på dig!
Kram Elle

Elle sa...

Ett litet tillägg, angående ditt inlägg om att kalla folk olika saker...
Du är absolut inte ensam om det!
Jag har en kompis som har liknande smeknamn på sina grannar. Ett par heter "Dobbermanns" för att de har en dobbermann, ett annat "häcken" för att de har en hög häck...

Jag och en kompis hade smeknamn på andra turister under en semester i spanien. En man fick heta "Tofflan" för att han alltid hade tofflor (träskor) på sig. Hans fru döpte vi till "vitlöken" för att hon en kväll sade "Imorgon kommer det att lukta vitlök om oss efter den här middagen". En kille döpte vi till "snövit" för att han hade en pigmentstörning och ena ögonbrynet var vitt. Hans kompis fick heta "brallan" för att han klämde in sig i världens smalaste byxor...
Jag tror att våra samtal blev konstiga de med...*ler*
Kram Elle

Roses, angels & white homes sa...

Ja trist är det men vad gör man. Stora kedjor är billiga och säljer bra men när det blir problem så kostar det kunden ännu mera och varför då ha garanti? nu hoppas jag att det går på den för det var fler tangeter som strulade. Kram