fredag 12 mars 2010

Hejhej Skövde!!



Nu har vi landat i Skövde.
Dottern ska tävla i helgen så vi ska lata oss på Det fina Scandic här som är fantastiskt vackert.
Det var en ganska lång bilfärd på ca 4,5 timmar men med godismutor o film till barnen så funkade det fint!
Bekymret började när vi kom till vårat rum..
På vårat rum finns en whiteboard-tavla, denna tavla MÅSTE man bara bråka om..
"Öhh men Mamma, han ritar på MIN sida!" "Men sluta rita så nära mig!" "Nu e det MIN tur!"
Kommer att slita ner den från väggen o ställa den i korridoren inom kort.
Vi har ett familjerum dvs en 2:a.
I ena rummet finns en RUND dubbelsäng..(oh lala)..MEN den får barnen dela på.
Sambon o jag sover i vardagsrummet på bäddsoffan.
Grejen är att de hade bara bäddat till 4 pers, vi är 5.
Vi gick till receptionen för att be om 1 extra täcke o kudde, damen där svarar:
 "Jaha, jag ska se om jag har det, det är inte säkert!"
WHAT!?
Så om jag skulle råka kräkas/spilla el något annat olämpligt på mitt täcke o kudde så finns det inga extra på ett JÄTTE-hotell som detta?
Misstänker att damen i receptionen ljuger eller så blev hon bara sur för att hon insåg att min sambo var tingad, hon var såååå trevlig mot honom när han checkade in oss.
In your face!! :)

Återkommer imorgon..

Ha en skön kväll alla sköna damer!

13 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Ha,Ha! Ja, för vissa människor är allting svårt ... rund säng låter kul!
:)

Nattmia sa...

Kasta ut whiteboardpennorna ;-)

Extra täcke och kudde borde ju inte vara så svårt att trolla fram..

Ha nu en bra lördag..

Kram Mia

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!!!!!Släng ut whiteoardspennoerna!!!!!extra kudde och täcke kan dom väl fixa-Önskar dej en skön lördag varmkram Rita ♥

Butik Östergården sa...

Hej
Vad kul att du hälsar på i min stad. På hotellet du bor har jag jobbat i min ungdom. Mycket har ändras där sen då.

Hoppas ni får en trevlig vistelse!

Kram
Helen

NataljaOblonskaja sa...

Ha det så himla kul i Skövde.
Camilla

Smultron på ett strå sa...

Hoppas att ni får det bra i Skövde. Synd att ni inte är här i Jönköping, då hade jag bjudit på fika! Hoppas att ni får en bra helg//kram maria

Annbritt Schmützer sa...

Service minded jo tjena*L* Undrar om din man gått själv ner och frågat om täcket om det skulle varit ett annat svar*L*

Till Skövde ska jag imorgon och hälsa på Helen på Östergården (se här ovan)

ha en härlig helg
annbritt

Sjabbig men chic sa...

Men det var väl en alldeles för knepig kommentar. Jag som alltid brukar vilja ha extra kuddar och ibland även ett extra täcke. På dem bara!
Och lycka till till dottern!

Kram Lisa

Elle sa...

Nuförtiden vet vissa inte vad service är...
Kanske går det bättre om du skickar ner sambon nästa gång? *blink*
Ha det så kul!
Kram Elle

Tina sa...

Jag bara måste säga en sak!!!
jag blir alltid så glad av att besöka din blogg!!!
Du bjuder på sån värme, humor & glädje!!
Jag fnissade för mig själv när jag läste ditt inlägg.. detta med barnen..fniss.. så söta.. sen om "tanten" ;-) i receptionen...fniss... ja, du har nog rätt.. hon gillade inte dig för att du tingat DIN man..hihihi...
Hoppas att ni får en underbar helg!!! Hälsa din dotter Lycka till i tävlingen, från mig =)
Varm kram Tina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Spännande kommentar ovanför mig;-)

Ja du det bästa hade nog varit om maken gått ner själv och sagt att han fryser så förskräckligt, då hade nog funnits extra täcken;-)

Hoppas resten av helgen varit bra.
Kram,
regina

Livet på Berget sa...

Hej Git
Ja de kan vara ansträngande att dela ibland:). Konstigt hotell som inte har extra sängkläder.....
Bra att du är på benen igen.
Ha de gott!
Kram
/sara

Lilla Provence sa...

Hej Gumman

ha ha härligt att skratta igen:):) Roliga Git:)
vi har ju inte haft sån rolig resa(läs blogg om du vill) så nu sitter man här o kliar kvalsterbett kli kli, hade kunnat bli roligare.
Kul att höra att andras barn oxå kan tjafsa:):) jihaaa inte bara våra:)

Klart hon ville ha din MAN:) och sen tyckte hon att du var SNYGG:)


Ha en fortsatt trevlig dag vännen
Kram Sari

http://www.lillaprovence.se