tisdag 23 mars 2010

Godis e gott!

Hörde nyss på nyheterna att vi svenskar äter mest godis i hela världen..
Ja jag vet med mig att jag har dragit mitt strå till stacken!
Fan..godis e gott ju...
Varför är allt som jag gillar antingen fullt med kalorier eller beroendeframkallande?!
Jag har ätit 100-tals morötter, gurka, tomater, nötter, jordgubbar, rabarber, o äpplen sedan barnsben utan att bli det minsta beroende men sen smakade man på 1 cigg o drack 1 kopp kaffe, PANG så var man fast forever!
Skit....

Min nya Aladåb-form...it´s najs!

Kramen

7 kommentarer:

Nattmia sa...

Jag såg det med på nyheterna.. Sen sa de att man kunde gå in och se hur man fixar problemet med barnen vad det gäller godiset när man handlar.. Hos mig är inte barnen problemet utan min hjärna, hur gör man där.. Godis är med beroendeframkallande, jag är sockerberoende och det är ett h-vete..

Ha en bra dag..

Kram Mia

Bibban sa...

Jag skulle hellre vara morotsberoende, men jag tror inte det beroendet finns. Jag är den evige godisätaren så är det bara. men visst är det skrämmande när man ser hur mycket godis vi äter..huga!!
Kram

Tina sa...

Hej underbara Git!!!
Jag bara älskar ditt sätt att skriva. Det finns allvar samtidigt som det finns humor =)
Jag håller sååååå med dig. Helt otroligt att ALLT som är onyttugt & skadligt är beroendeframkallande, sen det som är nyttigt det ger oftast inget beroende.
Jag ÄLSKAR sötsaker.. särskilt choklad. Den nyttigare ( 70%) är ok, men jag äter ju hellre den som INTE är lika nyttig...fniss... Jag är ju fd tbl missbrukare, så jag måste säga att detta med beroende är helt beroendeframkallande...fniss...
Men jag tänker så här. Jag lever idag & vill leva gott. Morron dagen vet jag ingenting om, så jag lever så gott jag kan i NUET!
Önskar dig en fin onsdag!
Kram Tina

Livet på Berget sa...

Ja kaffe och godis är verkligen gott! Underbar form du har! Ha de gott!
Kram
/Sara

Elle sa...

Jag trodde faktiskt att tyskarna var värre...!!
Förut hade vi alltid fullt med godis i skåpet, men det har jag minskat drastiskt. Det är helt enkelt en vanesak. Ett äpple är gott det med! Men de säger att man blir lyckligare av choklad...
är inte lätt det där!
Ha en skön dag!
Kram Elle

Emmas utsikt sa...

Hihihi Du är så skojig. Speciellt det med kidsen här under.

Nu mååååste jag sova...

Guten anbend...

Anonym sa...

vi svenskar äter i gensomsnitt 17 kilo godis per år .
detta gäller i hela världen :)
COOLT :D