onsdag 31 mars 2010

Efter blåst kommer regn!

Vi har påsklov.
Såå himla skönt att vara lediga men  var f-n är solen!?
Idag regnar det såklar men vi ska nog iväg på lite shopping med Morris så det kan kvitta.
Morris är smeknamnet på mormor som barn nr 1 har kommit på, det har nu smittat av sig så att tom banets kompisar kallar henne för Morris.

Vi ska bla köpa luftmadrasser idag, vi har alltid massa barn som sover över här och jag är sååå trött på  att brottas med dessa stora extra-madrasser  o extra-sängar överallt!
Dessa kommer att bytas ut av luftmadrasser, perfekt!
Tack för idee´n Morris!

Blivande maken har varit i Norge hela veckan..eller Lusekofteland som han kallar det :)
Idag ska han flyga längst upp i Norge för ett sista jobb som tar 10 min innan han ska ta 3 olika flyg hem, han kommer att vara hemma i Sverige imorgon bitti!?
BRA planerat där planerings-människan!!!
(Inte blivande maken utan  någon på kontoret gör det åt honom..vaktmästaren är min gissning?)
Stackars hjärtat..men uj vad skönt det ska bli att få hem honom!


När jag vaknade imorse höll 8-åringen på att ta fram frukost, jag anar ugglor i mossen..han är ute efter något men jag är på min vakt!!

Nu ska jag skrämma upp resten av de små äcklena som jag brukar kalla dem (barnen) :)
Ha en skön dag alla, hoppas solen lyser någonstans för här är den definitivt inte!


Kraaam.

15 kommentarer:

Livet på Berget sa...

Hej där!
Hoppas du får en härligt skön ledig dag och att blivande maken kommer hem i tid.
Kram
/blivande fru Larsson:)

Lilla Kullan ♥ sa...

Hej gumman!

Ha det bra nu med gubben och de små äcklena. haha...

Kram Syina

Lilla Kullan ♥ sa...

Nä, men Stina heter jag ju.:-D

Njut i din trädgård sa...

Äcklena var nåt nytt!

Vad sägs om "mammas bajs"

ha det gott

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Har kikat in hos dej idag och fick sååå mycket inspiration. Härligt mysig blogg och fina bilder du bjuder på.

Ha en fin onsdagkväll
KramKram
Lotta

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Har kikat in hos dej idag och fick sååå mycket inspiration. Härligt mysig blogg och fina bilder du bjuder på.

Ha en fin onsdagkväll
KramKram
Lotta

Elle sa...

Mina "äckel" har lov de med och man får absolut inget vettigt gjort. Dottern har dessutom åkt på en liten förkylning med feber igen.
Vädret är inte heller "lovigt", idag var det blåsigt med både hagel och åska. Men efter regn kommer sol, sägs det?
Ha en skön kväll!
Kram Elle

Emmas utsikt sa...

Tittar in för att önska glad påsk!

Luiza sa...

Haha, trodde du ja... Det är grått här oxå!!!!!!!!!!

Ha det bra iallafall!
Kramen/
Luiza

Luiza sa...

Gaaaahhhh!!!! Tack för tipset! Måste genast undersökas!!!
Fortsatte min lilla jakt idag, och köpte nästan en ganska snygg jacka på Axelssons, men var ändå inte helt 100 på den...
Gina- nästa!
Tack!
Kramen/
Luiza

Nattmia sa...

Vaktmästaren hade säkert klarat ut att planera bättre.. ;-)

Ha nu en bra torsdag..

Kram Mia

pysseltanten sa...

Hihi...här e de OXÅ knökafullt med små ÄCKEL...=))) Kanske oxå skulle ta o investera i såna där luftmadrasser...
Meen du...här vart de sol i eftermiddags....o imorrn ska de nog bli...har dom sagt...=)))))
Jag e nämligen ledig imorrn, så jag håller ALLA tummar o tår...
Ha de nu gött...
Kraaamizar Git

Lilla Provence sa...

Hej Gumman:)

Vill önska dig en fin påsk.
Många Kramar Sari

http://www.lillaprovence.se

AkH sa...

Hej, vill önska dig en skön påskhelg!
Kram Anna-Karin
hemochting

Smultronlycka sa...

Hej hej!
Kikar in och önskar er en mysig påskhelg!
Kram Anna