onsdag 3 februari 2010

Tack!


Tack för alla fina kommentarer ang sorgen..finns inget mer att tillägga..
Väntar med spänning på att mina pärlhyacinter ska ta sig i kragen o komma upp ur sin dvala.
Har lockat o pockat men de är sååå sega..
Är ju skönt att ha egna än att behöva sno  låna i parken hela tiden :-0

I förrgår var jag och handlade lite mat.
I närheten av kassorna hörde jag någon som ropade förföriskt "Kom...Git kom, titta...känn på mig, beundra mig..ta med mig hem.."
Det var denna tavlan som ropade, livrädd gjorde jag exakt vad den sa åt mig.
Nu hänger den vackert i trappen.
Den älskar mig o jag älskar den.

Have a nice day!

Kram

10 kommentarer:

sylvia sa...

hei Git,
å nydelig bilde av ventende perlehyacinter,de kommer snart,
jeg har noen i full blomst rett foran meg nå.herlig.
å skjønt bilde/tavla du måtte ha med hjem.skjønner det godt.

det gjør meg trist å høre om din venninnes tap,å din sorg vennen.
tenker på dere.

ha en fin dag,
klem fra sylvia

Roses, angels & white homes sa...

Hej! Å så fint du gjort med krukan av zink. Pärlhyacinter är så vackra. :-) Vilken fin tavla du visar. Ha det gott kram

pysseltanten sa...

Halloooo Gitgumman...=))
Men fyyy...läste om väninnans barn...livet e orättvist...

Jag har oxå köpt pärlhyacinter...VITA faktiskt...suuupernajsiga..
Tavlan var jättefin...vet PRECIIIIS hur de e när saker ropar på en....hihi..
Ha en fin kväll nu...
Kraaamizar från en Git till en annan....=))

Luiza sa...

Hej, min vän!

Tavlan är otrooligt fin. Jag förstår att du blev lite rädd , när den började prata med dig =D...
Men när saker börjar ropa på en i affären, så måste man ta med dem för att tysta ner dem...
Jag vet, har varit med om samma, massor av gånger.

Ha en bra kväll!

Kram/
Luiza

Livet på Berget sa...

Hej
Så fint du gjort med krukan och pärlhyacinterna! Fin tavla, förstår att du blev lite skraj, det är ju inte var dag man hittar en talande tavla;).
Ha de gott!
Kram
/Sara

Vitt hus med svarta knutar sa...

Mina pärlhyacinter hade väldans bråttom att komma upp. Kanske har jag för varmt inne? Tavlan hade nog talat till mig med om jag sett en sådan, den var verkligen fin.
Kram,
Regina

Hanna sa...

Så fint du har gjort.
Kram
Hanna

Lilla kullan sa...

Nä, men lilla gumman.
Ja, jag säger då det. Så jobbigt att de ska få lida.
Så jobbigt också när man undrat ett tag över varför det är som det är. Så plötsligt så släpper det, när man får veta. Då blir man ofta helt förstörd för att man plötsligt vet.
*suck*
Ta hand om er där bort. Kram Stina

Lilla kullan sa...

Förresten. Du kanske vill hänga med i min låsta blogg?
Du är inte där va?
I så fall kan du skriva till mig...hemmaliv@hotmail.com...Jag behöver adressen för att bjuda in dig.
Men bara om du vill.
Kramis Stina

Caroline sa...

kul med tavlan. Vet precis hur det känns när saker kallar på en och bara såå gärna vill följa med en hem! Fint blev det!! Hälsningar Caroline