onsdag 24 februari 2010

Rapportering från Karlshamn.

Befinner oss i skrivande stund i Karslhamn, hör hur Karlshamns-raggarna sliter däck utanför hotellet medans jag ligger här med sambo, godis och uppsvälld mage efter en alltför god middag :)

En sak undrar jag när jag besökte toan på vårt rum, VARFÖR sitter toarullshållaren (en låda med inlåsta rullar i) så  otroligt långt bort och ner?

Ev konversation mellan inredaren (Pia) o hantverkarn (Göran) när hotellet byggdes:

"- Du Pia, var ska dessa hållarna sitta??
- Men Göran, KAN du kanske tänka ut det själv eller måste jag TÄNKA åt dig oxå?
- Jaja...jag ska nog visa kärringen!"

Göran tänkte inte, han bara antog att gästerna skulle ha armar på minst 2 meter och dessutom vara akrobatiska eftersom den sitter på väggen mittemot UNDER en hylla vid vasken...


Denna bilden är på yngsta sonen, vi gillar att fiska.
Denna bilden ger mig ett inre lugn.

Imorgon ska vi äta skitgod hotellfrukost, barnen ska bada i hotellpoolen (igen), checka ut o sen mot Kreativum för en heldags upptäcksfärd :)

Det var allt härifrån raggarlandet!

Kram!

7 kommentarer:

Nattmia sa...

Då befinner du dig tre mil från mig.. I den lilla stad där jag har nästan all släkt på mammas sida, i den stad jag gick i gymnasiet :-)

Hoppas ni får sova gott trots Karlshamnsraggarna ;-) Och att morrondagen på reativum gillas..

Glöm inte ta toapapper innan du sätter dig på toan i morron bitti ;-)

Kram Mia

Emmas utsikt sa...

Du det där låter helt enkelt väldigt NAJS!!

Hade gärna haft en liten semester med familjen nu....

Även om toapappret sitter långt bort. ;)

Kram!

Crea Diem sa...

Måste kontra med den här vitsen.... Inget ont om män....men... Det stora bekymret var att ta reda på när männen tänker som bäst.Efter många år av forskning så har man äntligen kommit fram till hur det egentligen ligger till.Alla resultat visar på att männen tänker absolut bäst när dom har samlag.Hur kommer det sig då undrar man? Enkelt! Då är ju kablen kopplad till huvuddatorn! Ha det finfint/ Kram Leni

Tina sa...

Hej vännen!!
Fniss... ja, så är det nog..hihihi... ibland undrar man verkligen hur endel tänker..hahahahaha... Va mysigt ni har det!!
Vet du.. jag va raggare som ung =) Älskar fortfarande de gamla bilarna.. vi har en cheva -53 i våra ägor & jag bara älskar den bilen.
Önskar er en underbar fortsättning!!
Varm kram Tina

NataljaOblonskaja sa...

Vill också ha hotellfrukost, det är det bästa som finns.
Och du, Göran verkar inte ha varit den skarpaste kniven i lådan:))
Ha det fortsatt trevlig.
//Camilla

Livet på Berget sa...

Härligt! Låter som ni har det jätte gott där ni är. Ja Göran var troligen en apa då:). Jätte fin sommar fiske bild, ser mysigt ut.
Ha en kul dag!
Kram
/Sara

Njut i din trädgård sa...

Jag vet inte om jag har många med mig i min liga - i min punsch-liga, men jag är väldigt förtjust i punsch. SJÄLVKLART Carlshamns flaggpunsch. Men jag har aldrig varit i Karlshamn. Njut vidare!