tisdag 16 februari 2010

Men va F-n!!

Idag har jag ringt runt halva stan för att ragga fatt på ett par skridskor åt ena sonen o dottern.
Hittade till sist *puh*
Barnens skola ska till isbanan på Fredag.
Därefter gjorde vi semlor o skulle ha en mysig eftermiddagsfika..eller inte..
Hamnade omgående i en konflikt med barn Nr 1.
Senare hamnade jag i konflikt med barn Nr 3.
Därefter blev barn Nr 1 och hennes kompis attackerade av ett gäng killar utomhus.
Flickorna kom in med röda o svullna  ansikten, taggar i händerna, grus i ögon o mun, is i håret, ansikte o längs hela ryggen..killar i grupp är pantade. 

Kort därefter kom jag i ännu en konflikt men då med BÅDE barn Nr 2 och 3.
Jag var sådär härligt pedagogisk, fick värsta utbrottet..skrek lite åt dem o slog söder vår lilla stekpanna litegrann..
Man ska INTE tömma diskmaskinen när man är arg har jag lärt mig av detta.
Barnen bör ha lärt sig att inte reta mamma mer idag för då tömmer jag diskmaskinen på deras rum!

*Huvudvärk!*

11 kommentarer:

pysseltanten sa...

Visst e de härligt med barn!...hihi...
Provat att sätta ut dom på blocket?...=)))Jag har STÅENDE annons på mina...;))
Skämt åsido.....
Kraaamizar Git

Nattmia sa...

Ja det händer ibland att man undrar varför man skaffade barn ;-) Tur de är så härliga det mesta av tiden..

Kram Mia

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!Ja visst är det väl underbart med barn.Men för det mesta brukar dom vara okey.Ha en skön onsdag vännen Varmkram Rita ♥

Mitt Måleri sa...

hej
härligt med dom små liven...=) låter som du hade en tuff dag...hoppas huvudvärken släpper =)
kram pia

Roses, angels & white homes sa...

Oja konflikter hit och dit, vet vad det är. Har en 12 åring och en 2 åring som kan reta sin mamma till vansinne. Undrar, varför är det alltid mamman som får ta den biten? säger pappa tills å lyssnar man men när man själv säger till ska det bråkas hihi. Men så är det väl. Hoppas du får en bättre dag idag kram

Lilla Blå sa...

Man får bli arg på sina gullesnuttar, tur att det går över fort. För de är ju det härligaste vi har.
Ha en fin dag

kramar @nette

Livet på Berget sa...

Ja du vi förstår dig och dylika utbrott kan man ju få oftast har de små faktiskt förtjänat utskällningen också. Men vad var de för elakingar som gav sig på tjejerna, riktiga tuffingar.....
Hoppas denna dag blir bättre.
Kram
/Sara

Tina sa...

Hej fina du!!
Fniss.. kunde inte hjälpa det men fnissade lite instämande när jag läste ditt inlägg.
Ja, visst är det förundrande hur en dag kan ändras bara så där.. hur stekpannor är hela ena sekunden & nästa trasi.. fniss..
Jag känner så väl igen mig... Visst är livet underbart =)

Önskar dig en bättre dag denna Onsdag!!!
Många varma kramar till dig du fina & öppenhjärtliga vän!!
Tina

Lotta sa...

Skratt och tänk att vi me har varit barn.
Kram Lotta

Luiza sa...

Ajajaj, inte okej!

Jag kanske kan få dig att bli lite gladare!

Har en liten överraskning till dig hos mig!

Kramen/
Luiza

Lilla Kullan sa...

Ja du, gumman. Inte är det lätt inte. Så ska ju allt hända på en gång också.
Kramis