torsdag 4 februari 2010

Kär, IGEN!



Blev lite omdirigering i köket idag.
Blivande maken kommer snart att be om karta o kompass, alltid något som bytt plats när han kommer hem.
Gillar brödlådan i emalj, vacker blek färg.
Just denna lilla del av köket är där det serveras frukostbuffe´på morgonen, jag ställer fram o barnen går själv och tar vad de vill ha.

Jag beställde en vit vispskål, den är jag nu kär i.
Har fotat, småpratat med den och torkat den med min finaste linnehandduk.
Den är vacker, så vacker.

Detta är oxå en vispskål, den kom i fel färg (LILA!) men eftersom jag fick erbjudandet om att köpa den extra billigt ifall jag behöll den så bor nu även den hos oss.
Jag kallar dem Herr o Fru Visp.

Snart kommer blivande maken, hans flyg var såklart försenat.
Jag tror han blir chockad av all snö här i Skåne..om han ens får ut bilen från flygplatsen :)

Kramen!

9 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!
Du jag förstår att du är käääär i brödboxen!! De var tametusan den snyggaste jag sett!!
Jag älskar saker i den där svagt cremegula kockumsfärgen!!

Kul att ha hittat hit :) du har så mycket fint att visa!!

Kramis Sanne!!

Ps la till om två lotter och länkade hit ;)

Maria sa...

Vad fint du har det i köket! Mannen kommer nog bli glad.
Jag älskar också vispskålarna. Jag har dom i rosa,brunt, grön och blått. Nu såg jag att de kommer i gult och ljusblått i vår och nån fler färg. Så då måste jag ju säkert köpa dom också. Vad jag nu ska med alla till???
Blev jättekär i din brödbox! Vilken läcker!

Ha det fint! Kram

Maria sa...

Dn bruna köpte jag på Fridas gård för ca. 1,5 år sen. Jag har sett att de finns kvar i brunt i nån webbutik. Kan hålla ögonen öppna.
De andra kommer från min nedlagde webbutik. Vi hade också vita och röda i butiken. Men de hann jag inte köpa innan de var slutsålda.
Kram

Livet på Berget sa...

Den där brödboxen vill jag ha! Det står ju Sara på den:). Så skönt att han kommer hem nu din blivande. Äsch jag tycker karlar aldrig ser om man gjort om så om han nu ser det så är det ju fantastiskt. Jätte fina vispskålar!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Lilla kullan sa...

Så mycket fint!
Jag känner igen en del saker, som jag också har här hemma.
Mysigt!:-) kram

Luiza sa...

Mmm, de är fina , de där skålarna...
Har själv ägt en, men i fel färg, så den sålde jag på tradera , här om veckan...hehe.

Hoppas allt går bra för din man!

Kramar/
Luiza

Camilla sa...

Hej! VIlken mysig blogg du har. HIttade hit ikväll när jag satt och surfa. Var har du köpt skålarna? Jag vill också ha! :) KRamar Camilla

Nattmia sa...

Ja de där kan man ju lätt bli kär i så jag har full förståelse..
Hoppas mannen fick fram bilen så han kom hem till dig..

Kram Mia

Helen sa...

Hej!
Vad fint du har i ditt kök och jag gillade ert sätt att servera frukost, en buffe där var och en går och tar vad de vill ha, mycket bra. Dina vispskålar är jätte fina, tur att de fick sällskap av varandra. Ha en bra helg.
Kram/Helen