söndag 28 februari 2010

Jag bor med en gammal man..



Jag har studerat min sambo.
Han är som en äldre man i en ung mans kropp.
När man ser honom kan man inte tro det, ni kan tro att jag tvivlade lääänge innan vi "fick till det".
Jag tyckte inte vi spelade i samma liga liksom, han är lite yngre än mig o sådär cool, levde helt annorlunda än mig och mycket på resande fot i sitt arbete.
Jag trodde han var en festprisse och "buse".
Han var inte ALLS så när jag lärde känna honom, han är en GAMMAL man i en ung mans kropp!
Ibland (oftast) har han och min mamma mer gemensamt än vad han o jag har ;)


Sambons intressen och uttryck:


* Titta på lyckohjulet (får panik om han missar det plus att  han o mamma pratar igenom avsnitten när de träffas)
* Antikrundan.
* Amerikanska antikrundan (sambon skriker "messa svärmor att det börjar nu!!")
* När han svettas utbrister han "Åhh, nu har jag kärringa-kör igen" (klimakteriet..)
* Han älskar att baka, fixa o trixa i köket.
* Han manglar lakan.
* Tycker det e kul att shoppa i timtal (utan barn..)
* Älskar loppisar.
* En stor Romantiker
* Han tycker det e svinkul att måla mina naglar (mer fjolligt dock..hihi)
* När han ser en söt hundvalp så tar han sig för magen o säger " Men guuud vad söt, nu värker det i mina äggstockar!"


Min sambo har, som ni säkert förstår, helt underbar humor och påhitt som  får mig att gapskratta hur ofta som helst.

(Bild på min snygging)

För att försvara hans manlighet (som han vill..) så ska jag även tillägga att även denna man står o sparkar på bildäck när det ska kollas in en bil, han är oxå väldigt händig på både det ena o andra ;))


Ha en bra dag alla bloggare!


Kramen











11 kommentarer:

sylvia sa...

heisann
så koselig da,en kjekk mann du har der,
ta godt vare på hverandre.
klem fra sylvia

NataljaOblonskaja sa...

Han verkar vara mjuk innuti men hård utanpå, sådär som de ska vara med andra ord.
Min man gillar också antikrundan, men helst tittar han på Kobra och andra kulturprogram, han tror själv att han är "väldigt" kulturell. Och så brevväxlade han med min farmor som var 88 år!,när vi bodde i skåne under några år. Hehe.
Fast han har aldrig målat naglarna på mig:)
Verkar som om ni har det jättekul ihop.
Ha det bra
Camilla

Helen sa...

Hej!
Vad kul du beskriver din man och med mycket kärlek. Det verkar som du har fått tag i ett perfekt exemplar och din mamma måste vara överlycklig. Var rädd om honom. Men som jag ser det så har du nåt alldeles särskilt också eftersom han fastnade för dig. Ha det bra.
Kram/Helen

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt ni har det du och din man.Det verkar vara ett perfekt exemplar.var rädd om honom.ha en skön kväll vännen Varmkram Rita ♥

Nattmia sa...

Ha ha.. Vilken härlig beskrivning av din man..
Tror ni passar perfekt ihop.. och att dra jämt med svärmor med är ju ett plus ;-)

Kram Mia

Tina sa...

Hej vännen!!
Fniss.. vilken underbart humoristiskt par ni är!!
Hoppas ni haft en underbar helg & att ni får en fin Måndag!!
Ps. Vilka UNDERBARA uttryck din man har..hihihi..
Kram Tina

Livet på Berget sa...

Hahaha, gud vad jag gillar dig Git:). Vilken härlig kärleksförklaring till din blivande man. Han ser väldigt snygg ut där han sitter! Lycko dig!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Annbritt Schmützer sa...

Grattis i efterskott får jag säga!

Har även jag hittat ett praktexemplar *L* Min är oxå yngre,ha ha ha !

Dina fina påsar står nu i butiken.Den med änglarna på va så fin så den blev min favvo.Men jag hade inte hjärta att ta den själv utan alla fick hamna i butiken..Blir det någon över åt mig så tar jag den*L*

kram kram

catthie sa...

hej
"ler när jag skriver"
ni lär ju inte ha många tråkiga stunder tillsammans - fast ser du antikrundan och lyckohjulet?
en gammal man i en ung mans kropp - ja då lär du ha något gott att titta på när åren går :o)

önskar dig en bra star på veckan
varma kramar Catthie

Mitt Måleri sa...

hej
vilken härlig beskrivning av din man =) en fin kärleksförklaring =)
kram pia

Lotta sa...

Var hittar man en sådan man *skratt* Jag har sagt till min dotter att vi ska förstora ett kort i människostorlek och klippa ut så att hon och jag kan se min man/pappa. För de timmar han är hemma och inte sover så ägnar han tiden åt att tänka eller prata i tel med sitt jobb.
Vågar man se hur ens man egentligen är *s* eller hur är JAG
Underbart att få den tanken genom att läsa om din man.

Ta vara på din man han låter ju underbar

Kram Lotta