måndag 8 februari 2010

I brist på annat..


Det blev lite köksbilder idag, visar väldigt mycket därifrån och då kan man ju lätt tro att vi har ett giga-stort stort kök.
Det har vi inte!
Jag har haft stora rymliga kök innan men tycker bättre om de lite mindre, känns mer lättarbetat i dem, man har allt runt sig hela tiden.
Kan också bero att jag är lat..
Skulle dock önska mig en något större matplats, nu är det trångt.
Nu har vi ju tv i köket vilket var det bästa som hänt på länge.
Perfekt sällskap och dessutom slipper man bli hjärntvättad kl 07.00 av barnens Cartoon kanal som alltid står igång i vardagsrummet vid den tiden.
På morgonen vill man (jag) ha lugn o ro.
Jag är ytterst tacksam för väldigt sparsam konversation vid denna tid, kan liksom inte tänka riktigt klart den första timmen innan kaffet börjat verka.

Kramen på alla!


12 kommentarer:

Tina sa...

Hej Git!!
Inne & tittar runt lite hos dig. Så mycket fint här =)
Hoppas du mår bra & att du haft en fin Måndag!
Va mysigt med tv i köket.. en tidig, tyst morron, sitta där med tvn på låg volym, tända ljus & kaffemuggen i ena handen & tidning i andra & bara njuta!!!
Kram Tina

Annbritt Schmützer sa...

Va kul att höra att det finns fler som vill ha det tyst på morgonen*L*

ha de
annbritt

catthie sa...

Hej där
gillar verkligen din hylla med krokar.
allt gott till dig

kram catthie

Bibban sa...

så fint du har det i ditt kök:)
Kram Bibban

Livet på Berget sa...

Du har ju så fint kök. Jag är alltid så stressad på morgonen, äter alltid frukost medans jag springer omkring och grejar, skönt att sitta och se på TV istället och tur att det fins kaffe.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Me sa...

Fint kök med teven...

Jag har alltid önskat mig teven i köket men...? ingen annan vill ha det...huhuhu...

Roses, angels & white homes sa...

Underbara bilder från köket. Hyllan och skålarna ååå så fina. ja visst är det väl skönt att få lugn och ro på morgonen. :-) Ha en fin kväll kram

Nattmia sa...

Du har så fint i ditt kök, fast jag hade valt bort tv'n ;-) Hos mig är det morrontidningen som gäller, vill inte ha ljud vid den tiden utan tyst och lugnt..

Ha en bra tisdag..

Kram Mia

NataljaOblonskaja sa...

Vilket fint kök du har. Har också ett lite kök men hade gärna haft ett lite större.
Är inte kontaktbar på flera timmar på morgonen så en tv kanske man skulle sätta upp där.
Ha det så bra.
//Camilla

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Fin hylla!!! Å visst är det skönt med lugn o ro på morgonen!!!
Ha en bra dag!
Kram Agnetha

Helen sa...

Hej!
Ditt kök är jätte fint så tål att tittas på. Vårt kök är också litet, men vi är ju en liten familj också.
Kram/Helen

Sari sa...

Men hjälp, vad länge sedan jag kikade in hos dig..
Vad härligt det låter med en fåfäng dag! Frissan.... det var också ett bra tag sedan.... Måste komma iväg någondag... Hårtopparna är torra som fnöske...
Skönt att du och din blivande är sams igen! Ja, ibland blir man bara så irriterad på den andre... Eller är det kanske sig själv man blir irriterad på av någon anledning och så går det ut över den andre...?! Jag vet inte...
Ha det så bra iallafall!
Kram Sari