fredag 12 februari 2010

Hemska vår, kan du komma??

Oftast blir jag lite depp på våren, gillar den inte riktigt.
Men denna våren längtar jag efter för nu är jag så helvetiskt trött på all j-vla snö kyla!
Halkar o ser fånig ut som följd, fryser konstant, allt man tar i är statiskt..AJ!, tar 26 min att klä på barnen alla lager, sitter helt stel framåtlutad i bilen de första 14 minuterna innan värmen är igång o upprepar som ett mantra:  "åhh vad kallt, åhh vad kallt", skrapar rutor varenda dag, alla skor pajjas av denna evinnerliga salt som kommunen envisas med..sluta salta era amatörer! Så snälla, våren give me a breake!!


Ikväll blir det bara myspys i soffan, alla ska lägga sig tidigt för imorgon vankas det tävling för barnen.
Åhh vad härligt det är med fredagkväll, öl, godis, en söt blivande make o barn som snart ska i säng..me like!

Kram på er alla!!

5 kommentarer:

Elsa och Helena sa...

Kan bara hålla med dig...snart får man nog panik av all snö, det tar ju liksom aldrig slut! Jag har köpt broddar på apoteket, de är jättebra. Dubbar på hälen, fästes med kardborrband och syns inte med jeansen över:)

Trevlig Helg

Kram Helena

Desirée sa...

Håller med dig men kunde inte låte bli att fnissa lite för att man får upp en bild i huvudet på hur det ser ut och jag känner igen det! Suck, strejk mot vintern nu!

Trevlig helg :)
Kram Desirée

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!Jag kan bara hålla med dej!!! Är så trött på denna snön nu.Tycker att det kan bli vår nu.Ha en skön lördag vännen Varmkram Rita ♥

sylvia sa...

hei.
ja nå vil vi kjenne varmen å at snøen kan smelte.
ønsker deg en fin helg.
klem fra sylvia

Nattmia sa...

Håller med dig om vintern.. Nu får det vara bra..Fast hörde av ngn att det skulle bli snö och kallt i mars med så än får vi stå ut :-(

Men våren är min bästa tid så jag längtar verkligen efter den nu.. Hoppas att din deppighet är dettta nu över vintern så du går en härlig och pigg vår till mötes sen :-)

Kram Mia