fredag 19 februari 2010

Fördomar o tankar kring dessa..


Detta inlägg kommer att handla om fördomar.
Förhoppningsvis tar alla det på "rätt" sätt annars är detta slutet på min blogg-karriär ;)

"Alla föraktar vi fördomar, men alla bär vi på dem"

Herbert Spencer.

Det finns ju massor av konstiga och roliga fördomar att tex män med keps kör illa, finnar bär kniv mm.
Detta inlägg kommer att handla om både allmänna men MEST våra egna privata.

Have fun! :)
----------------------

* Äldre män med stora glasögon är pedofiler.
(Barn nr 1 är övertygad om detta)

* Alla kvinnor från polen blonderar sitt hår.
(sambon är stensäker)

*Snaggade tjejer är lesbiska.
(sambon tror sig veta)

* Riktigt fula människor har föräldrar som är syskon.
(Jag och sambon rubbar oss inte en tum i detta ämne;)

* Kvinnor som går o handlar i mjukisbyxor, stora Musse Pigg-tröjor och Foppa-tofflor bor låångt ut på landet.
(sambon..)

* Danskar är dumma.
(barn nr 2)

* Medelålders par som har en bar hemma är Swingers.
(min o sambons ide´)

* Vår granne är alkis eftersom denna person går konstigt.
(jag o sambon..)

* Kraftigt överviktiga kvinnor har alltid en jättejättesmal o liten man.
(jag o sambon..)

*Tatuerade människor är kriminella.
(allmän fördom vilket innebär att min sambo är sjuuuukt kriminell!?)

*Skåningar är tröga o ointelligenta.
(allmän, se bara hur de framställer oss på tex Ullared´s serien med den där märkliga familjen..hahahha)

*Alla Emo är självmordsbenägna.
(sambon)

*Män gnäller merän kvinnor när de är sjuka.
(Vaddå fördom? Fakta heter det..)

-------------------------------------------------------

Vad har ni för roliga fördomar??

Kram till er alla!

20 kommentarer:

sylvia sa...

hehehehe.ja sånn kan det sies...
ha en god helg,
klem fra sylvia

pysseltanten sa...

Haha...jepp...så e de..jag handlar i mjukisar o Foppa...o jag e LANTIIIIS..hihi..
Här har du en till: Överviktiga e gladare än smala...(stämmer på mej iaf...hihi)
Kraaamizar Git

Vita verandan sa...

Hej!
Här kom jag in på en ny blogg och en massa fördomar, skoj fick mig ett gott skratt:)
Gillade den med kraftiga kvinnor och smala män, tycker att det brukar stämma, äter de upp maten deras mat tro....
Trevlig helg!
Kram Anna

Caroline sa...

finns väl hur många konstiga fördomar som helst och vi alla har dem! Sen beror det ju mycket på om hur pass man tar dem på allvar! Jag tyckte era var roande, förutom den om skåningar =) kommer inte på någon bra egen nu själv bara för det.. eller jo. Att alla mäklare är sliskiga! Haha... Kramis

Tina sa...

Hej!!
Fniss... men Gud va underbart!!!
Blev så glad av ditt inlägg... fniss.. behövde få fnissa lite..hihihi..
Du är ju bara för härlig =)
Tack fina du!!
Ha en underbar helg!
Kram Tina

Smultron på ett strå sa...

Mitt i prick!!! Hoppas verligen din bloggkarriär fortsätter, tycker du är fantastisk!!! Ha en skön helg//kram maria

Crea Diem sa...

Vadå... min man är inte liten :) Min fördom?.....Alla som är bleka rödhåriga och fräkniga kommer från Danmark. Ha det gott/ Kram Leni

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag har svårt att komma på någon fördom just nu, men eftersom lilla dottern är emo, känner jag igen fördomar i omgivningen om att de skulle vara mer självmordsbenägna. Det är som tur inte min dotter, men mycket svarta tankar är det emellanåt och vi har ofta djupa diskussioner om existentiella frågor(tonåring?).
Kram,
Regina

Annbritt Schmützer sa...

Tyckte att det mesta stämde bra "fnitter"
Min fördom är:
Dom som har foppatofflor privat har dålig smak f.ö oxå!

kram

hemma hos lilla mej sa...

Vilken tur att du finns här i blogglandia.har skrattat så tårarna har sprutat.Du är ju bara för go.Ha en mysig kväll härliga du varmkram Rita ♥

Livet på Berget sa...

Inte blir det här slutet på din bloggkarriär, den blir bara bättre och bättre. Skrattar så datorn hoppar (har den på magen) väldigt svårt att skriva blir det. Ja gud ja vad man har fördommar, hihihi.
Ha en skön kväll sköna du!
Kram
/Sara

lottens vita och gröna sa...

gapflabbar git, vad säger ni om 08 då??? du är en härlig en du!!!
varmkram lotten

Anonym sa...

Härliga du!!

Din blogg lyser verkligen upp, älskar den. Inspirerade, underhållande, verklig..

Önskar mig ett uns av din magi, så skulle jag komma långt.:)

Karlar är som en blandfärs - hälften nöt och hälften svin...
Stora norrländska kramar från Ida.

http://piratmamman.blogg.se

Nattmia sa...

Tur att det bara är fördommar ;-) Eller kanske de är sanningar ;-) Ha ha..

Kram Mia

Livet på Berget sa...

Hej Git, jag ska på date å jag är nervös. Vad tar man på sig??? Usch jag vill inte eller så vill jag jag vet inte. Hu jag är inte bra på det här, borde gå på loppis istället:).
Kram
/Sara

Lilla Provence sa...

Ha ha ha underbart du är för rolig du????? visst har man fördomar men kunde inte komma på en endaste har bara ett leende på läpparna hi hi

Kram sari

Livet på Berget sa...

Hej
Har mailat dig, du var ju nyfiken;).
Ha en fin kväll!
Kram
/Sara

Nina sa...

HAHAA HAA... Jag håller med dig... fast det är ju fakta också,
Män piper av det minsta lilla smärta. ;O)
Kram kram
Nina

Gårdsromantik sa...

Ojojo så fördomsfulla ni är - men roligt fick man!!!

Hm - vad skall jag bidra med som inte sagts...

Vi kvinnor väljer bil efter färgen...men det är ju en sanning och ingen fördom ... eller

Kram Maud

minvitamin sa...

Gulliga du:)
I´m still alive om än i siiirap...
Endera dan blir det nog en ändring och saker börjar hända!

Du är ju bara för härlig,mitt i prick på en hel del;)!!
Enligt mig som dras med ungefär samma fördomar(eller sanningar!?!)

Må så himla gott.
I´ll be back.Kram/S