tisdag 23 februari 2010

Alla dessa måsten...


Precis när man tror att Nu, nu börjar allt lägga sig så kommer man på något nytt.

Våra "måsten" är:

* Sätta upp den där väggen i köket (ett segt projekt..)
* Sätta upp en vägg i källaren där nu dottern vill ha sitt sovrum vilket betyder att vi måste flytta upp 2 vån o hon ner 2 vån *Svettas*
* Jaga gamla fönster till dessa projekt.
* Sätta upp ny tapet och pärlspont.
* Byta plats på klädkammare o förråd.
* Hitta energin åt allt detta.
* Förlänga dygnen med minst 8 timmar.

Sistnämnda kan bli svårt..men skam den som ger sig!


Jag gör oftast ett inlägg var-varannan dag här på bloggen.
Man kan ju då tro att jag borde veta åt vilket j-vla håll minneskortet ska in i minnes-kortläsaren!
Det vet jag inte, jag sitter där o ser lika förvånad ut varenda gång.
Oh my god!

Igår var det shopping med dottern, idag ska vi shoppa med pojkarna.
Undrar vad jag ska locka dem med?
Glass? Fika? Indragen månadspeng? :)

Have a skön dag alla!

Kramen

3 kommentarer:

Tina sa...

Hej Git!!
Fniss.. förlåt att jag skrattar..fniss.. men Gud va jag känner igen mig..iallafall på de två sista pungterna =))
Lycka till shoppingen!! Vet hur det kan vara..fniss..
Ha en fin dag!
Kram Tina

Luiza sa...

Du är underbar och får mig att le!!!
Jag vet vad alla måsten framkallar för känslor! Önskar också att dygnet var minst 8 timmar längre!

Hoppas det gick bra på stan, med killarna! Vad blev det? Indragen veckopeng? Hihi!

Ha en underbar kväll!
Kram/
Luiza

Skoogstrollet sa...

Ja, dygnets timmar är svåra att få att räcka till ... så nu ska jag sätta mig och måla innan läggdags ...

Hmm, sedan blev jag lite avis, det såg ut som du var lite smartare än jag ... jag tyckte mig nämligen känna igen den ovala blomlådan från Jysk. Tyvärr är jag ju den som tänker noga igenom mina köp innan jag handlar, vilket fick till följd att jag var för sent ute, men det kommer kanske nya chanser i år får jag hoppas eller kanske något ännu bättre.