tisdag 5 januari 2010

Vinst och snö,igen!


Jag har ju glömt att visa min vinst från Emmas utsikt.
Vann den här underbart söta Morteln (den till vänster) men i paketen hade det smugit in sig en jättevacker ren (?). Den ska få hänga framme alltid.


Idag snöar det i Skåne.
Vi har redan haft snö någon omgång här denna vintern men för oss som bor här är det nästan lite exotiskt.
När jag var liten så var det snö jämt här, man fick skotta sig ut på morgonen och hade man tur så kunde inte skolbussen köra o då fick man ledigt från skolan.
Vi bor 100 m från barnens skola, en klar nackdel i vissa lägen tycker de..som nu när det är mycket snö tex.

Kram på er


9 kommentarer:

Lilla kullan sa...

Jag har en likadan mortel, som du har till höäger.:-)

Jaa, jag såg att det skulle bli ett riktigt kråkväder hos er. Här ska det bli ca -40 grader. Fy bubblan, säger jag bara.:-) Kramis

Måd - My Precious Home sa...

Härlig vårheader du skaffat Gittan :o)

Fryyyyyyyyyyyyser i Umeå idag!

o drömmer om våren.....

Ha en fin trettondagsafton!

Kramar
Måd

hemma hos lilla mej sa...

Grattis till din vinst.Söt mortel.Här är det kallt 17 grader burr.Ha e mysig och skön trettondagsafton vännen.Varmkram Rita ♥

catthie sa...

Hej kära Git
Det verkar kallt i hela vårt avlånga land idag brrr.
vilken fin vinst.

önskar dig en trevlig kväll inomhus :o)

Kram Catthie

Bianco sa...

Grattis till din fina vinst och den lilla renen! Hörde att ni ska få snö och ganska besvärligt, ta det lugnt om ni måste ut på vägarna. Ha en trevlig trettondagshelg. Kram

Hanna sa...

Ha en bra trettondagsafton
Kram
Hanna

Roses, angels & white homes sa...

Hej så fin mortel och den lilla renen! Grattis till vinsten! Här är det kallt -20 brrr hålla sig inne blir det nu. Ha en fin kväll kram

Helen sa...

Hej!
Dina barndoms vintrar låter som mina, ganska mysiga eller hur. Vilken vacker header du har.
Kram/Helen

pysseltanten sa...

Halloooo i örat...=)))
Jepp idag har de kommit rejält igen..
Fast visst e de mysigt...
Vilken fin mortel..o REN...=))

Ha de nu gott...
Kraamizar Git