lördag 2 januari 2010

Solsken=synlig smuts!!


Min mamma vet vad jag gillar, denna söta låda med div vackra ting fick jag på nyår av henne.
Sweet!!





Me like driv-ved. Ett snöre, några nubb o vips har du en unik krok-bräda där man kan hänga massa shit.


Någon sjöman gillar visst cigarrer, cigarer, ciggarer..what ever!!


Dotterns rabarber-grädd-te..doftar underbart men te smakar faktiskt inte gott alls!
Jag är en kaffetant ut i fingerspetsarna. (gärna med en kaloririk kaka till)



Solen gassar in idag, allt ser dammigt ut men när jag tittar ut så ser det ut som det snöar! Kan vara så att fönsterna är i akut behov av putsning men med -10 ute så är det ganska uteslutet.
Vi ska strax dra ner med barnen o deras kompisar på Laserdome.
Ska bli intressant att se sambon springa runt med en laserpistol o skjuta på små barn..*ler*
Ha en skön söndag, Lördag, Onsdag eller vad det nu är för veckodag...

Kramen


18 kommentarer:

Emma sa...

**Vad roligt med en sån låda, fick själv en förra julen av min mamma=)**

hemma hos lilla mej sa...

Vaa mysigt med en sån låda.Mysiga bilder du visar.Skönt att vi går mot ljusare tider.Ha en skön och härlig lördag vännen Jättekram Rita.

Feelings sa...

Solskenet föll över vårt lilla hus idag, också. Kan hålla med om att allt syns mycket tydligare i hyllorna...=D.
Nu när det skymmer är det helt underbart, himmelen är rosa och den vita snön...en så vacker kontrast till det rosa .

Ha det så kul på er utflykt idag!

Kramar/
Luiza

Elsa och Helena sa...

Tittar in för att önska dig God Fortsättning på nya året.

Vlka fina saker du visar och "nyårslådan" skulle jag inte ha något imot heller:)

Kram Helena

Helen sa...

Hej! Vilka fina saker du visar ni verkar ha en fin avslappnade dag, härligt. Ha en fortsatt bra helg.
Kram/Helen

Livet på Berget sa...

Så mycket fint du fixat till! Gillar verkligen drivvedskrokbrädan och tavlan! Så kul med lite lasergame man får träningsverk av det haar jag hört.
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

agnes och vendela sa...

Jättemysig låda,håller med dig om att dammet syns alldeles förskräckligt ,men det får vi nog leva med!
kram från Agneta

Nattmia sa...

Laserdome.. Vad kul..
Vilken fin låda du fick av din mamma..

Te som är så gott, kaffe gillar inte jag..

Kram Mia

sylvia sa...

hei.
så koselig med noe sånt.
å så snill en mamma du har,
ja hun kjenner deg vel,
ønsker deg en god helg.
klem fra sylvia

Sari sa...

Det är alltid så kul att läsa dina inlägg! Du skriver så roligt!!
Nej, det är inte kul att titta på fönstrena när solen ligger på.... Usch, hur de ser ut här!
Jag håller med dig, te smakar INTE gott! Te kan dofta underbart, men jag kan inte dricka....
Ha en fortsatt fin helg!
Kram Sari

minvitamin sa...

Jäddrars,var du med själv på lazerdomen??!!
Mig skulle dom inte ens behöva sikta på,jag hade stupit ändå...
Orka!
Härlig liten överraskningslåda du fick där,jag blir bara en anings avundsjuk;)

Antar att jag behöver önska dig en skön söndag med x-tra allt så du tar dig upp ur sängen:o
Försiktig kram/S

pysseltanten sa...

Hallojsan Git!....
O god fortsättning på det nya året!..
Vilken fin drivved...=))
Tänk att man kan bli förälskad i gamla träplankor...hihi..jepp...man e nog liiiite skadad..=)))
Ha de nu gottit, vännen...
Kraaaamizar från en Git till en annan...=)))

Bianco sa...

Hej!
God fortsättning! Vilken trevlig nyårspresent du fått. Tänk, jag gillar oxå drivved. Önskar att jag bodde vid havet så att jag hade möjlighet att plocka. Känner en kvinna som gör de mest gulliga Gotlandsfår i keramik som hon fäster på bitar av drivved, me like ;-)
Kram

Caroline sa...

Hej! Fina bilder du har lagt upp, lådan ser superfin ut. Ha en god fortsättning på det nya året! Kram Caroline

AkH sa...

Gratulerar till vinnarna av de fina priserna! God fortsättning på det nya året!
Kram Anna-Karin
hemochting

Lilla kullan sa...

Kram du goa.:-)

Stina

Nyanser av vitt sa...

Vad gulligt av din mamma.
Ha ha mina fönster har samma åkomma :O)
Kramis

Roses, angels & white homes sa...

Hej o god fortsättning. Så fin header du!! Bort med julen hihi har också städat bort blogg julen! Underbara saker du visar. Hoppas julen o allt varit bra! Hörs snart igen kram